מסלול אופניים בלב השרון

בלב השרון ישנו יער חרובים מלא בעשבים פורחים, מומלץ לבקר באזור וליהנות ממסלול אופניים קל. מסלול האופניים הינו בעל תוואי שטח מישורי ונוח ומאפשר לכל סוגי הרוכבים ממתחילים למיומנים שביניהם הנאה רבה. טיול אופניים באזור מתאים בעיקר לעונות החורף והאביב, מפני שבתקופות אלו הפריחה היא בשיאה. מסלול האופניים הינו מעגלי ומתאים בייחוד לילדים.

הוראות הגעה לתחילת המסלול

על מנת להגיע לנקודת התחלת טיול אופניים זה, נתחיל בנסיעה על כביש מס' 2 מאזור המרכז, וניסע צפונה. בצומת הלל יפה, נפנה ימינה אל תוך חדרה, ונמשיך לנסוע בהתאם לשילוט המוביל לתחנת הרכבת של חדרה. כאשר נגיע לתחנה נחנה את הרכב בחניון הרכבת להתחלת מסלול אופניים ביער חדרה. לפני שתתחילו בטיול ברחבי יער חדרה, חשוב שלא לשכוח אביזרי אופניים המיועדים לבטיחות.

חשוב לדעת

קסדה הינה אלמנט הבטיחות החשוב ביותר בעת רכיבה במסלול אופניים. מלבד העובדה שרכיבה על אופניים עם קסדה זו חובה על פי חוק, מומלץ לרכוש או להשכיר קסדה שתתאים לראשכם. כלומר קסדה שלא תהיה גדולה מדי מפני שהיא עלולה ליפול בעת הרכיבה או קטנה מדי. כמו כן חשוב שהקסדה לא תהיה צרה מדי מפני שקסדה צרה עלולה ליצור תחושה של לחץ ואי נוחות לרוכב. בעת רכיבה במסלול תנאי מזג אוויר חמים גורמים להזעה, ועל כן חשוב מאוד שהקסדה תהיה איכותית מספיק בכדי לספוג את הזיעה ותהיה מאווררת בהתאם.

תיאור המסלול

מתחילים בטיול אופניים מחניון הרכבת לכיוון יער חדרה, פונים שמאלה בשביל ישראל המוביל לגן האירועים באזור. פונים ימינה בגן האירועים וממשיכים עם סימון שביל ישראל. מגיעים להתפצלות בה פונים ימינה בתוך יער איקליפטוסים ובהתפצלות הבאה פנו שמאלה אל עבר יער פארק השרון. המשיכו בטיול אופניים נינוח בתוך יער החרובים, תוכלו לראות שם גם את אלת המסטיק ופרחי אביב רבים. פנו שמאלה בהתפצלות לכיוון החממות והמשיכו ישר כאשר לצידכם תוכלו לראות בריכות מים המהווים בית לבעלי חיים רבים. בהגיעכם לתחנת הדלק לצד כביש החוף תראו פניה ימינה על שביל ישראל המסומן בכחול. המשיכו במסלול אופניים עם השביל עד שתגיעו לעיקול שבו תצטרכו להמשיך רגלית, ואולי אף לסחוב את האופניים על הכתף. בהגיעכם לאזור התעשייה עמק חפר, המשיכו ימינה בכביש של איזור התעשייה ובקצהו פנו ימינה אל עבר שביל הקרוב לפסי הרכבת. המשך מסלול האופניים מוביל לאורך יער פארק השרון המשיכו על שבילו המערבי המוביל צפונה. פנו שמאלה בפיצול השבילים ליד יער איקליפטוסים בפארק, המשיכו בשביל המסומן משמאל בין פסי הרכבת צפונה. את מסלול האופניים מסיימים בתחנת הרכבת חדרה.

מקווים שתהנו! 🙂

 

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה מסלולי אופניים במרכז, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.