עבודה באירופה כמדריך טיולי אופניים

עבודה באירופה, ובאופן כללי עבודה בחו"ל, היא משאת נפשם של ישראלים רבים. עבודה באחת ממדינות אירופה כמדריך טיולי אופניים היא כבר חלום של ממש – אמנם מדובר בג'וב תובעני, אולם התמורה האדירה (ולא רק מבחינה כספית) הופכת את העבודה הזו לאחת הטובות ביותר שיש עלי אדמות.

אם בעבר נדרשו מעט מאוד מדריכי טיולי אופניים בחו"ל, הרי שכיום הביקוש לאנשי מקצוע בתחום זה גדול יותר משמעותית. סיבה אחת היא העלייה הדרמטית, וההולכת ונמשכת, במספר הישראלים היוצאים לחו"ל באופן כללי – וככל שיוצאים יותר לחו"ל כך מחפשים ריגושים חדשים וחוויות שטרם נחוו בעבר, ובפרט טיולי אופניים במדינות אירופה השונות. סיבה נוספת היא הזינוק האדיר בפופולאריות של טיולי אופניים באופן כללי – ברחבי הארץ ניתן לראות יותר ויותר אנשים מדוושים להנאתם בשבילי האופניים ובחיק הטבע, ובדומה לטיולים בחו"ל, גם בתחום זה ישנו צמא לריגושים חדשים ומסלולים שטרם נחוו בעבר, והתוצאה: עוד ועוד ישראלים יוצאים לטיולי אופניים בחו"ל.

עבודה באירופה כמדריך טיולים – כישורים נדרשים

על פי סקר שבוצע באתר אמדור www.amador.co.il – מדריך טיולים בחו"ל נדרש להכיר על בוריה את המדינה בה מתבצע הטיול – גיאוגרפית, מנטלית ובכלל, להתברך ביחסי אנוש מושלמים על מנת להשרות אווירה נינוחה בכל קבוצה שהיא, ולהיות בעל כישורי הדרכה ויכולות ארגוניות גבוהות.

כשמדובר בטיולי אופניים בחו"ל, באופן טבעי נדרשת גם רמת רכיבה גבוהה וכושר גופני המאפשר תפקוד במלוא הקצב לאורך כל הטיול, מיומנות טכנית שכן העומס המוטל על זוגות האופניים במהלך טיול שכזה מוביל לתקלות שחשוב לפתור במהירות ובאפקטיביות על מנת לא לפגום בהתקדמות הטיול – ואהבה עזה לטיולי אופניים.

בניגוד למקומות עבודה באירופה המחייבים דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופי, או מעבר תהליך בירוקראטי סבוך, עבודה ביבשת כמדריך טיולי אופניים היא ברוב המקרים כשכיר בחברה ישראלית או כעצמאי שמקום פעילותו ישראל – כך שאין צורך בדרכון של מדינה אירופאית או אשרת עבודה מיוחדת. מצד שני, עבודה זו מוגבלת לחודשים מסוימים בשנה – בחורף הישראלי ישנם ימי שמש רבים המאפשרים טיולי אופניים, אבל החורף האירופאי פחות ידידותי למדוושים (אם כי מגבלה זו מאפיינת באופן כללי חלק ניכר מאפשרויות העבודה באירופה).

טיולי אופניים בחו"ל – אנגליה, איטליה וגרמניה

לטיולי אופניים בחו"ל שלל יתרונות על פני טיול "רגיל", ובעיקר המגע הבלתי אמצעי עם האוכלוסייה המקומית ועם הנופים המרהיבים. בין המדינות המבוקשות ביותר לטיולים אלה ניתן לציין את אנגליה, איטליה וגרמניה – המספקות תעסוקה רבה למדריכי אופניים שמעדיפים עבודה באירופה.

אנגליה זרועה אזורים כפריים, שכל כולם שלווה ירוקה המשתרעת על פני מרחבים עצומים וממלאת את הנפש בהשראה ושמחה. במיוחד אהוב על המדוושים אזור האגמים של צפון-מערב אנגליה – אחד המקומות הרומנטיים והפסטורליים ביותר עלי אדמות. גם מחוז קורנוול שבדרום מערב אנגליה מספק שלל מסלולי טיולי אופניים נהדרים ואטרקציות ייחודיות דוגמת סטונהג' והצוקים האדירים על קו הים, ובאופן טבעי גם לונדון מציעה מבחר מסלולים לרוכבי אופניים. מאחר שאנגליה היא מדינה גשומה למדי גם בקיץ, חשוב מאוד להיערך בהתאם.

אגם גארדה היפהפה שבצפון איטליה נחשב למכה של טיולי אופניים בחו"ל: מסביב לו ובסביבתו נמצאים אינספור מסלולי רכיבה, חלקם מישוריים וחלקם כוללים טיפוס על ההרים המשקיפים על האגם (העשויים להיות גבוהים מאוד, אולם הרכיבה ברוב המקרים נוחה ולא מאמצת יתר על המידה). צפון ארץ המגף באופן כללי מאיר פניו למדוושים – ובעיקר כדאי ליהנות ממעבר סטלביו שבלב הרי האלפים, בורמיו, ליביניו, אגם קומו וכמובן טוסקנה עם הגבעות הקסומות, הכפרים הציוריים, הארוחות המופלאות והיקבים המשכרים (רק תזכרו: אם שותים, לא רוכבים).

עבודה באירופה כמדריך טיולי אופניים מתבצעת במקרים רבים גם בגרמניה. המדינה המאורגנת והמסודרת להפליא מציעה מסלולי רכיבה באורך כולל של 70,000 ק"מ – בברלין הרבגונית, לאורך נהר הריין המרשים, ביער השחור ועוד ועוד.

בשביל לעבוד בתור מדריך באחת מהמדינות באירופה, לא חובה שהאזרחות שלכם תהייה בהכרח של אותה המדינה שבה תעבדו. אם יש לכם דרכון פורטוגלי – זה תנאי מספיק בשביל שתוכלו לעבוד במדינה אחרת באירופה.

"למידע נוסף בנוגע להוצאת דרכון פורטוגלי:

https://www.toutilaw.com/דרכון-פורטוגלי/

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

סגור לתגובות.