מסלול אופניים על נהר הירדן

נהר הירדן הנו אחד מהנהרות הגדולים והחזקים ביותר בישראל. הנהר משמש כגבול בין ישראל לירדן, ובתקופות החורף עומקו יכול להגיע לכדי 3 מטרים. ללא ספק מדובר באחת האטרקציות המומלצות לטיולי אופניים ופעילויות אקסטרים. מסלול אופניים לאורך גדת הירדן מומלץ בכל עונות השנה, מסלול זה הינו מעגלי ומתאים לרוכבים בכל הרמות. תוואי השטח במסלול אופניים הינו מישורי נוח וקל לרכיבה.

הוראות הגעה

בכדי להגיע לנקודת התחלתו של טיול אופניים בנהר הירדן, סעו ברכב מהמרכז צפונה על כביש 2. פנו ימינה במחלף זיכרון יעקב והמשיכו עם כביש 70, עד שתגיעו לצומת התשבי. פנו ימינה והמשיכו עם כביש 722 ובצומת השומרים פנו ימינה על כביש 75 עד שתגיעו לצומת ישי, שם פנו שמאלה והמשיכו עם כביש 77 עד שתגיעו לצומת גולני. בצומת פנו שמאלה לכביש מספר 65 ובצומת נחל עמוד פנו ימינה לכביש מספר 90. כביש מספר 90 יוביל אתכם עד לקריית שמונה. בהגיעכם לעיר המשיכו עם הכביש צפונה ובצומת אחרי חורשת קק"ל פנו ימינה ברחוב הנרייטה סולד. המשיכו בנסיעה עם כביש מס' 9779 היוצא מקרית שמונה ומוביל אתכם לכיוון כפר בלום. כאשר תגיעו בכביש לפני גשר יוסף פנו ימינה אל עבר חניית עפר בגדה של נהר הירדן. שם ניתן לחנות את הרכב ולהתחיל בטיול אופניים.

תיאור המסלול

מהחניה על גדת נהר הירדן נתחיל במסלול אופניים מעגלי. שביל האופניים נע בכיוון צפון מערב במקביל לכביש מס' 9779. הרכיבה מתבצעת על מסלול אופניים בשביל עפר ולא על הכביש. נפנה שמאלה בשביל עפר המורה לכיוון תל נעמה. במורדות התל ניתן לחנות את האופניים ולעלות את התל עלייה קצרה, אך תלולה ברובה. מלמעלה ניתן לראות את העמק ואת רכס רמים וכמו כן לעצור למנוחה בצל האיקליפטוסים. לאחר הירידה מהתל נפנה בשביל בו הגענו לכיוון דרום עד כביש מס' 977, שם ישנו שביל עפר הפונה מזרחה, ניסע בו. בדרך השביל חוצה את כביש 9778 וממשיך עוד מזרחה. נמשיך בטיול אופניים עד שנגיע להצטלבות עם שביל עפר נוסף המוביל לקיבוץ כפר בלום, ניסע עם השביל הפונה צפונה. בהגיענו לקיבוץ ניסע בשביל הימני המקביל לגדר הקיבוץ.  נעבור ליד סכר כפר בלום הנבנה במימי נהר הירדן ונמשיך לכיוון צפון כאשר גדר הקיבוץ עודה מצד ימין. נעבור את בית הספר האזורי דרך החנייה לידו ולאחר השער שלו נפנה ימינה לגשר החוצה את נהר הירדן ולאחר שנחצה אותו נפנה שמאלה אל תוך טיילת עמי. אזור של מסלול אופניים מסודר וירוק מאוד, בטיילת גדלים עצים רבים וצמחייה. לאחר טיול אופניים בטיילת נחצה את גשר יוסף לכיוון מערב ונגיע לנקודת הסיום של טיול האופניים בחניית הרכב.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה מסלולי אופניים בצפון, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.