מסלול אופניים בנחל סער

ישנם טיולי אופניים מומלצים רבים באזור רמת הגולן, אחד מהם מגיע למפל נחל סער. מסלול אופניים באזור זה מתאים לרוכבים ברמה בינונית עד גבוהה, ונוח לטיולי אופניים בכל עונות השנה. חשוב לציין שזהו מסלול אופניים קווי ועל כן יש לדאוג לאיסוף בנקודת הסיום.

הוראות הגעה לתחילת המסלול

בכדי להגיע לנקודת התחלת מסלול האופניים, יש לנסוע בכביש 90 החוצה את קריית שמונה, עד שבקצה העיר תגיעו לצומת המצודות, שם פנו ימינה על כביש מס' 99. כביש זה מוביל לאזור רמת הגולן ומסתיים בישוב מסעדה. כשתגיעו לישוב פנו שמאלה לכיוון בריכת רם, ועקבו אחר השילוט לאזור חניון המסעדה מעל לבריכת רם, שם ניתן לחנות את הרכב ולהתחיל בטיול אופניים. מכיוון שאין מדובר במסלול אופניים מעגלי חשוב לדאוג מבעוד מועד לרכב שיאספכם מנקודת סיום טיול האופניים בגשר החוצה את נחל סער. (הגעה לנקודה היא באמצעות נסיעה חזרה על כביש מס' 99 עד שתגיעו לצומת  Tעם כביש 989 המוביל לנווה אט"יב).

תיאור המסלול

תחילת מסלול האופניים הינו מבריכת רם – נצא מהחנייה לכיוון דרום מערב על הכביש ובפניה הראשונה נצא שמאלה על כביש קטן המסומן בשביל הגולן בצבעי לבן כחול וירוק. נרכב בשביל עד שנגיע לשביל עפר המסומן בצבעי שביל הגולן ונפנה איתו ימינה ונמשיך ישר לכיוון מערב. בדרך נחצה את שביל העפר כביש מס' 98 המוביל ממג'דל שמס למסעדה, חצו אותו בזהירות והמשיכו בשביל העפר, הוא שביל הגולן. הדרך תהפוך לעלייה מתונה, ודורשת טיפוס לכן סעו בזהירות מרבית באזור, והיזהרו מהחלקה, מדובר בערוץ נחל סער. בהגיעכם לצומת T פנו שמאלה עם שביל הגולן (המסומן בצבעים לבן כחול וירוק) והמשיכו בנסיעה במסלול אופניים לכיוון מערב. המסלול עובר ליד בית תפילה של העדה הדרוזי הנקרא א- נבי אליא, מומלץ לפנות שם שמאלה לפני בית התפילה ולטפס על הגבעה. משם תוכלו לצפות אל אזור עמק החולה מגבוה ולראות את כל רכס רמת נפתלי, נקודת תצפית זו אף צופה ללבנון. נחזור לשביל הגולן ונמשיך  ישר לכיוון צפון עד שנגיע לצומת בו ישנה דרך המסומנת באדום ומובילה לכפר עין קיניא. הנסיעה לתוך הכפר הינה ירידה תלולה עם עיקולים חדים, על כן סעו במתינות וזהירות. במרכז הכפר תגיעו לצומת T בה יש לפנות שמאלה לכיוון דרום. המשיכו דרומה לכיוון ערוץ נחל סער, ואחרי שתעברו גשר המכונה "גשר הידידות" תגיעו לפיצול הכביש עם דרך עפר פנו ימינה אל תוך דרך העפר. רכבו בירידה כאשר משמאלכם תוכלו לראות את נחל סער, המשך הדרך תהיה צמודה לנחל ובהתאם למסלולו, על כן בכל התפצלות יש לפנות שמאלה. בהגיעכם לצומת עם כביש 989 המשיכו שמאלה עם הכביש, עד שתגיעו לגשר מעל לנחל סער, עלו על הגשר ותגיעו לגדה הדרומית, משם תוכלו לצפות באחד מהמפלים היפים בגולן משם ניתן להמשיך לטיולי אופניים נוספים באזור או ליהנות מהמפל עד שיגיע רכב האיסוף.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה מסלולי אופניים בצפון, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.