מסלול אופניים אורבני בתל אביב

לרוב כשחושבים על טיולי אופניים, מחשבותינו נוטות לנדוד לאזורים בצפון הארץ וכן דרומה לה. אך מסלולי אופניים מהנים, איכותיים וספורטיביים נמצאים ממש מתחת לאפינו. ערים רבות הופכות את הרכיבה על אופניים לנגישה ונוחה יותר במחוזות עריהם. אחת הערים עם שבילי האופניים הרבים ביותר היא תל אביב. המסלול הבא מציע רכיבה אורבאנית לאורך החוף של תל אביב ועד ליפו. המסלול מותאם לכל המשפחה וניתן לעשותו בכל עונות השנה.

הוראות הגעה

מסלול האופניים מתחיל בנמל תל אביב. בכדי להגיע לשם עליכם לנסוע על כבישי איילון צפונה או דרומה, בין אם אתם מגיעים מהדרום או מהצפון. במחלף רוקח צאו מאיילון והמשיכו בנסיעה על שדרות רוקח ישר. לקראת סוף שדרות רוקח תפנו ימינה ותיכנסו לתוך מתחם נמל תל אביב שם תוכלו להחנות את הרכב ולהתחיל בטיול אופניים אורבאני.

חשוב לדעת

במידה ואין ברשותכם זוגות אופניים, חשוב לדעת כי עיריית תל אביב השיקה לא מזמן עמדות להשכרת אופניים ברחבי העיר. בנמל תל אביב תוכלו למצוא עמדה כזו בכיכר שלוותה. מדובר באופני כביש המותאמות לשבילי אופניים אורבאניים. בנוסף במידה ותזדקקו לאופניים לילדים ישנה חנות להשכרת אופניים לא רחוק מהנמל, ברחוב בן יהודה.

מסלול האופניים

התחלת המסלול ברחבת נמל תל אביב, אומנם באזור זה אין שביל אופניים המותאם לנסיעה באופניים, אך עצם הנסיעה על רחבת הנמל היא כיף אמיתי. נמל תל אביב היה בעברו נמל פעיל ואוניות רבות מרחבי העולם עגנו בו, קיבלו והוציאו סחורה מתוכו. הנמל הפסיק את פעילותו הימית כאשר הושק נמל אשדוד בשנת 1965, מאז ועד היום ישנן אטרקציות רבות הנערכות במרחביו ובתי קפה ומסעדות רבות, והוא שוקק באנשים. על כן נמשיך בטיול האופניים כאשר נחלוף על פני בתי הקפה משמאלנו, נצא מהנמל ונמשיך לכיוון חוף מציצים, כאשר מעלינו גן העצמאות. נמשיך במסלול שבו ישנו שביל אופניים מותאם עד לבריכת גורדון, בנקודה שבה משמאלנו כיכר אתרים. נמשיך אל עבר הטיילת על חופי תל אביב. לכל אורכה של הטיילת הושק לא מזמן שביל אופניים חדש המופרד כמעט לגמרי מאזור הולכי הרגל. חשוב לשים לב כי בנקודות מסוימות במסלול האופניים ישנם רמזורים בהתאם לתנועת הרכבים בכביש, כך גם עליכם רוכבי האופניים לעצור ולאפשר להולכי הרגל מעבר. למרות המסלול הייעודי לאופניים, הולכי רגל רבים נעים על פני שבילי האופניים לכן חשוב להיזהר. נוכל לעשות הפסקה מטיול האופניים באחת מהנקודות בטיילת, וליהנות מהשקיעה, או לקנות לנו ולילדים גלידה קרה. במידה ותיערכו לכך מראש, תוכלו אף לעשות הפסקה רטובה במי הים של תל אביב. נמשיך בנסיעה ונעבור על פני בניין האופרה, ששימש בתקופת קום המדינה לישיבות הכנסת. נמשיך דרומה ונעבור את בניין הדולפינריום, עם שביל האופניים ישר עד לפאתי העיר יפו. בשעות בין ערביים יפו הינה מחזה מרהיב ורומנטי מאוד. המשיכו בנסיעה על פני הטיילת, בדרך תראו מדשאות רבות, זוגות רבים בוחרים להצטלם באזור זה של הטיילת על רקע החוף ביום חתונתם וכן משפחות רבות מבלות באזור זה על פני המדשאות. לכשתגיעו לאזור נמל יפו, תוכלו ליהנות מהאזור ההומה באנשים לעשות הפסקה, ואחר כך לחזור חזרה לאזור הטיילת, ולשביל האופניים. סעו לאורך הטיילת עד שתגיעו לאזור של נמל תל אביב ולרכב החונה.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה מסלולי אופניים במרכז, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.