מסלול אופניים במדבר יהודה

שקט ודממה, רכב שעובר פעם בשעה, אלו הם רק חלק מהיתרונות הקיימים במסלולי אופניים במדבר יהודה. מסלול האופניים הבא שלכם במרחבי המדבר הינו מסלול קל, אך עם זאת אינו מעגלי ולא מותאם לאופניים לילדים ועל כן לא מתאים לילדים כלל. מומלץ לנסות מסלול אופניים זה בעונות הסתיו והחורף, מכיוון שסכנת ההתייבשות היא נמוכה יותר ומזג האוויר קריר יותר. ובכל מקרה במסלול זה תוכלו ליהנות מטבע ונוף מדברי מיוחד.

הוראות הגעה

בכדי להגיע לנקודת התחלת המסלול, יש להגיע אחרי העיר שדרות, לכביש מס' 25 ולנסוע מזרחה לכיוון סדום, אחרי דימונה. כאשר תראו דרך עפר עם שלט לכיוון נחל פרס בנקודה זו עצרו וחנו את הרכב. מכיוון שהמסלול אינו מעגלי חשוב שתדאגו לכך שרכב יחכה לכם בסוף המסלול ליד המכתש הקטן, וכעת  ניתן להתחיל בטיול.

מסלול האופניים

את טיול האופניים מתחילים בשביל אופניים לכיוון נחל פרס, השביל מסומן בסימון כחול ומתחיל במקביל לכביש. המשיכו איתו גם כשהוא מסתעף צפונה ובדרך תוכלו לראות מחצבה של מפעלי ים המלח. חלק מהפיתוח התעשייתי באזור הזה נמצא כבר שנים סביב ים המלח וניתן לראות את התעשייה והמפעלים. בהמשך מהמחצבה תוכלו לראות גבעה שבראשה עמוד חשמל אחריה ישנה הסתעפות דרכים בה יש לפנות ימינה לכיוון נחל פרס. חשוב לשמור על זהירות בעת הרכיבה, שכן חלקים מסוימים בדרך הינם צרים ומסוכנים. כאשר תעברו גשר מיד אחריו ישנה פנייה ימינה על שביל המסומן בירוק להולכי רגל ושמאלה על שביל אופניים המסומן בכחול, נפנה שמאלה ונמשיך ישר. מדי פעם תוכלו להציץ מעבר לצוק המשקיף לנחל פרס. בהמשך מסלול האופניים יהיה תלול, ובראש הגבעה עליה תטפסו ישנן מדרגות, הקיפו את הגבעה מדרום וקחו ימינה ממנה בשביל האופניים. בקצה ישנה תצפית הצופה מערבה אל עבר נחל פרס ובדרום מזרחה תוכלו לראות את ים המלח. לאחר שתיהנו מהתצפית ומהפסקה קצרה, חיזרו לכיוון שביל אופניים המסומן בכחול והינו מקביל גם לקו החשמל. ובהמשך המשיכו דרומה מקו החשמל לירידה תלולה ואחריה ישנו קטע כביש, על כן סעו בזהירות. המשיכו בנסיעה על מסלול האופניים וכשתגיעו לקטע בו המסלול הופך למסומן ירוק תוכלו לראות שוב את נחל פרס. המשיכו עם השביל עד שתגיעו לשביל מסומן באדום במסלול האופניים, עד שתגיעו למפל קטן ואבני סלע גדולות. זהו אזור יפה, נוח ומומלץ למנוחה תוכלו למצוא כמה נקודות מוצלות, לשתות משהו וליהנות מהנוף. המשך טיול האופניים הוא חזרה להצטלבות השבילים הירוק והאדום, פנו מערבה, על דרך המסומנת באדום וסעו בעלייה עד שתגיעו לעיקול צפונה אל עבר נחל תחמס, חצו את הנחל והמשיכו לעלייה אחרי קבוצת עצים, לכשתגיעו לסוף העלייה חצו את המישור לכיוון דרום והמשיכו אל עבר הרכב ליד המכתש הקטן.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה מסלולי אופניים בדרום, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.