מסלול אופניים במכתש רמון

בדרום הנגב, אחרי העיר באר שבע ישנו מסלול אופניים מומלץ במכתש רמון. מדובר במסלול אופניים בו תוכלו לראות מעיין מים, מצוקים והרי חול צבעוני. המסלול מתאים לכל עונות השנה, והינו מעגלי. במהלכו תגלו הרבה טבע, נוף ומים. ישנו קטע במסלול השייך לדרך הבשמים, ובמסלול קצר תוכלו להכיר כמה מהמקומות היפים ביותר במכתש רמון. המסלול הינו קל ומתאים לכל סוגי הרוכבים ולכן מהנה מאוד לכל המשפחה. בשל האקלים החם מאוד באזור מכתש רמון, מומלץ לעשות את טיול האופניים בשעות הפחות חמות בקיץ ולהימנע מסכנת התייבשות.

הוראות הגעה לטיול אופניים

התחילו בנסיעה מכיוון המרכז על כביש 4 לכיוון דרום, בהגיעכם למחלף אשדוד המשיכו שמאלה על כביש 41 והמשיכו בנסיעה עם הכביש עד צומת גדרה. בצומת פנו ימינה והמשיכו לנסוע בכביש 40, עברו את קרית מלאכי והמשיכו בנסיעה על כביש 40 והוא עוקף את באר שבע וממשיך דרומה. תחלפו על פני שדה בוקר עד הגיעכם למצפה רמון. סעו ממצפה רמון בכביש 40 למכתש רמון פונים שמאלה אל עבר עין סהרונים ובארות. ניתן לחנות את הרכב בחניון בארות ולהתחיל בטיול אופניים.

תיאור מסלול האופניים

נתחיל במסלול אופניים ברכיבה על השביל המסומן בשחור. דרך זו מסמנת את צינור הנפט מאילת לאשקלון. נמשיך במסלול על שביל הסימון השחור, חשוב לשים לב במהלך טיול האופניים ולהביט בסימוני השבילים של קק"ל. בהתפצלות השבילים השחור והירוק, נמשיך עם השביל הירוק ונרכב בירידה לנחל רמון. נמשיך בטיול עד שנגיע לעין סהרונים, נעצור כאן להפסקה קצרה, תוכלו ליהנות מהמעיין. המשיכו ברכיבה בשביל המסומן באדום הוא יתפצל ימינה בשלב מסוים המשיכו ימינה. נרד במעלה דקלים בירידה תלולה, יש שתתבקשו בהתאם לתוואי השטח התלול, לעשות חלק מהדרך בהליכה. נמשיך בנסיעה עד שנגיע להתפצלות נוספת של שבילים מסומנים, בה נפנה שמאלה. תוכלו בדרך לראות את נחל ארדון היפיפה ביום וחשוב להיזהר מהשטח החולי שם בעת נסיעה ולשים לב שגלגלי אופני השטח אינם מלאים באוויר לגמרי. בהתפצלות השבילים הבאה אליה נגיע נפנה שמאלה, תוכלו לזהותה בקלות על ידי עץ השיטה הגדול הצומח שם. ניתן לעצור שם למנוחה תחת העץ. השטח המדברי אינו מאפשר הרבה צל באזור לכן מומלץ לנצל את הנקודה המוצלת. נמשיך בנסיעה ישר על שביל הסימון השחור, בהתפצלות השבילים המסומנים נמשיך במסלול המסומן באדום ונעקוב אחר השילוט לכיוון חניון בארות. בהתפצלות עם ציר הנפט השביל המסומן בשחור נפנה שמאלה ונסיים את מסלול האופניים בחניון בארות.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה מסלולי אופניים בדרום. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.