מסלול אופניים בירקון

באזור המרכז, ממש בלב גוש דן ישנו מסלול אופניים מקסים הנמצא על גדות נחל הירקון. השבילים והדרכים באזור נחל הירקון יועדו לרכיבת אופניים ומתאימים לסוגים שונים של טיולי אופניים. מסלול האופניים המוצע כאן הינו ברמה קלה עד בינונית, ומתאים לכל סוגי הרוכבים. תוואי השטח במסלול אופניים הינו במסלול יעודי לאופניים ובדרך עפר מישורית. מדובר במסלול אופניים שאינו מעגלי ומתאים לכל חודשי השנה, בפרט בימים שלאחר גשם, מפני שרכיבה בשבילי בוץ אינה מומלצת גם לרוכבים מקצועיים.

פארק הירקון

פארק הירקון שוכן באזור רמת החייל בתל אביב. אופן ההגעה לשם מחייב רכב, אלא אם כן אתם תושבי הסביבה. ובכל מקרה האזור מאפשר מגוון פעילויות בינהם פיקניקים, טיולים רגליים רומנטיים, כמו גם טיולי אופניים. ישנה חנות להשכרת אופניים בפארק המספקת אביזרים לאופניים. מסלול אופניים יוצא מפארק הירקון ונע על פני שביל ישראל, בדרך תוכלו לראות טחנות קמח ישנות מתקופת התיישבות שונות. אחד מהם הינו מבנה הבטון משנת 1912 והוא אחד המבנים הראשונים שנבנו בארץ בתקופת ההתיישבות.

תיאור המסלול

צאו למסלול האופניים בירקון ממגרש החניה באזור רמת החייל. ישנו מגרש חנייה מוסדר בתשלום ממש על רחוב הברזל. בקצהו תוכלו להיכנס עם האופניים אל עבר שבילי הפארק. בנסיעה לתוכו ובפניה שמאלה ישנה דרך עפר עם סימון של שבילי ישראל. תוכלו לעקוב אחרי הסימון לאורך המסלול ועד לראש העין. אז רוכבים מזרחה עד שתגיעו לכביש גהה שם הוא עובר מעל לירקון. המשיכו בשביל עד שהדרך תיקח אתכם ליד גשר קטן בו תפנו שמאלה ואחר כך מיד ימינה והמשיכו לרכב בטיול אופניים נעים ליד גדת הנחל. ככל שתתקדמו ברכיבה תראו שמי הנחל נקיים וצלולים יותר ואז אם תסתכלו בתוכו תוכלו לראות בעלי חיים החיים באזור הנחל, כמו ציפורים ודגים. המשיכו ברכיבה בשביל עד שתגיעו לאזור ממנו תוכלו לראות את אתר הר הזבל הנטוש. נמשיך עם שביל ישראל הממשיך צפונה מהדרך הראשית ונחצה תעלה בדרכנו, לרוב היא אינה עמוקה מדיי ונוכל לחצותה ברכיבה. בהמשך המסלול נגיע לטחנת קמח בשם אבו רבאח, ליד צומת הירקון. נמשיך בשביל ישראל מזרחה עד שנגיע למבנה עתיק שם נחצה את הירקון באמצעות סכר הבנוי שם ומאפשר רכיבה וחצייה בטוחה של הנחל. שביל ישראל יובילנו בטיול אופניים לכפר הבפטיסטים. זהו גם גן מקורות הירקון, לפני הכניסה אליו ישנו גשר ברזל החוצה את הירקון. ניתן להעביר את האופניים בהליכה רגלית על פניו, ולהמשיך מזרחה לפארק אפק. מימינכם תוכלו להנות מבריכת הנופרים. חשוב לדעת כי הכניסה לפארק אפק הינה בתשלום, ומי שאינו מעוניין להיכנס לתוכו יוכל להמשיך עם שביל ישראל. ניתן לעשות הפסקה בדרך ליד מקורות שם ישנם מים צלולים. ואחר כך לחזור את הדרך בחזרה אל מגרש החנייה ברמת החייל.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה מסלולי אופניים במרכז, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.