מסלול אופניים בית השיטה

כולנו וודאי ביקרנו באזור עמק יזרעאל, חלפנו על פניו ברכב או באוטובוס. אך בכדי ליהנות באמת מהאזור הצפוני הזה שסביבו מלא יישובים וקיבוצים, שדות חקלאיים והרבה נוף כפרי ויפיפה מומלץ להגיע למטרת טיול אופניים האורך מס' שעות. מדובר במסלול אופניים הנע בין עפולה לקיבוץ בית השיטה, הטיול מתאים לכל עונות השנה. המסלול מתאים לרוכבים ברמה בינונית ומומלץ לעשותו בשעות בין הערביים בקיץ, בשעות הפחות חמות.

הוראות הגעה

בכדי להתחיל בטיול אופניים בעמק יזרעאל, ניסע ברכב מהמרכז צפונה על כביש מס' 2 , ניסע בכביש ישר ונעבור את חדרה וקיסריה עד שנגיע למחלף קיסריה. שם נפנה ימינה על כביש 65 ונמשיך בנסיעה ישר הכביש מוביל לעפולה. נחלוף על פני כל הכפרים הערביים בדרך, עד שנגיע לעפולה, ושם נפנה ימינה וניכנס לעיר עפולה, נמשיך בנסיעה ונפנה בצומת מכבי האש שמאלה. אחר כך ברחוב שפרינצק נפנה ימינה, נמשיך בנסיעה עד שנגיע לפניה שמאלה לרחוב כורש. רחוב זה ממשיך לכביש 71 המהווה יציאה מעפולה לכיוון בית שאן. נפנה שמאלה לכיוון מרחביה ונחנה שם את הרכב להתחלת טיול אופניים קיצי.

תיאור מסלול האופניים

מתחילים את מסלול האופניים בקיבוץ מרחביה, רוכבים עד לצומת כפר סולם ואחריו פונים ימינה לתוך שכונה חדשה במרחביה. יורדים עם הכביש ונוסעים ישר עד שמגיעים לעיקול חד שמאלה. ממשיכים בנסיעה על הכביש עד לצומת בו נמשיך ישר דרך הרפת של הקיבוץ. שם כבר נתחיל טיול אופניים בשביל העפר וניסע עליו לכיוון מזרח במקביל לכביש הראשי. מומלץ על כן שלא לעשות מסלול אופניים זה באופני כביש, בשבילי עפר אופני הרים יהיו יעילות הרבה יותר. סעו ישר ופנו ימינה בפנייה הראשונה, שימרו לאורך הדרך על הקבלה עם הכביש הראשי, זה יעזור לנו לשמור על מסלול אופניים מסודר. מדובר בתוואי שטח העובר דרך פרדס בחלקו, והוא נוח לרכיבה ללא עליות רבות ובעל ירידות לעיתים. כאשר תגיעו לאין מוצא, המשיכו דרך הפרדס באחד השבילים ודרכו תגיעו לכניסה לכפר יחזקאל. פנו שמאלה על הכביש ואחר כך ימינה על כביש השייך לשכונה החדשה, ותצאו לשביל עפר. יהיה קטע בדרך שאולי תצטרכו ללכת עם האופניים רגלית בגלל שביל העפר המתמזג עם השדה. תגיעו לכביש הכניסה הראשי של כפר יחזקאל ופנו בו ימינה וסעו לכיוון דרום. שם חצו את הכביש והמשיכו בטיול אופניים עד לצומת גדעונה. אחרי הצומת נעבור על גשר ואחריו נפנה שמאלה לדרך לבנה שהיא בעצם נחל חרוד, והיא נעה בין מקור המים לבין הנחל הזורם מתחת לגשר. נמשיך רכיבה יחד עם נחל חרוד, עד שנגיע לצומת בית השיטה. במידה ותרצו תוכלו להמשיך במסלול אופניים ולהגיע לאחד מהמעיינות באזור המשיכו נסיעתכם על נחל חרוד. ביציאה לתל בצול שם פנו ימינה וסעו ישר עד שתגיעו לתל שוקק. מומלץ שיאספו אתכם עם הרכב כאן, ניתן לטבול במעיין וליהנות בטרם החזרה.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה מסלולי אופניים בצפון, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.