מסלול אופניים דרך בורמה

באזור הרי ירושלים, נמצאת דרך בורמה, מדובר באחד המקומות המומלצים לביקור ולטיולי אופניים. המסלול מתאים לכל עונות השנה ורוב הרכיבה נעשית באזור מוצל. כמו כן מומלץ לעשות את מסלול האופניים בשעות אחה"צ בתקופת הקיץ. דרך בורמה הייתה דרך הגישה היחידה לטיולים בירושלים לפני קום המדינה. למעשה נעשה באופניים את אותה דרך שעשו לוחמי פלמ"ח עם רכבים משוריינים לפני קום המדינה.

הכנות לטיול האופניים

באזור ישנן חנויות להשכרת אופניים דרכן ניתן גם להשכיר אביזרים לאופניים, כמו מנשא לתינוק וטריילר לילד שלא רוכב ובכך להפוך את מסלול האופניים למהנה עבור כל המשפחה. התשלום עבור השכרת האופניים הינו עבור חצי יום, זמן המספיק בכדי ליהנות מהאזור בטיול אופניים. הביאו עמכם ציוד לדרך, אך חשוב שלא תעמיסו יתר על המידה בכדי שתוכלו ליהנות מהרכיבה.

הוראות הגעה

התחילו בנסיעה על כביש 1 מכיוון תל אביב לירושלים, פנו ימינה במחלף לטרון לכביש 3. המשיכו בנסיעה דרומה על כביש 3 עד שתגיעו לצומת נחשון, פנו שם שמאלה אל עבר בית שמש. לאחר הכניסה לקיבוץ הראל, תראו דרך עפר עם שלט המורה על "דרך בורמה ומצפה הראל" סעו בדרך העפר עד שתגיעו למגרש החנייה.

מסלול האופניים

מסלול האופניים שלנו בדרך בורמה מתחיל עם מצפה הראל. כבר ברחבת החנייה תוכלו לעלות למצפה המשקיף אל עבר היישוב ביהודי נווה שלום, מערבית אליו נמצאת מצודת לטרון, ניתן לראות מהמצפה גם את קיבוץ נחשון וכן אנדרטה לזכר חיילי חטיבת הפלמ"ח הראל. נתחיל במסלול האופניים על דרך בורמה. דרך בורמה כונתה כך על שם הדרך שסללו הסינים מבורמה לסין בימי מלחמתם עם יפאן, זאת בכדי להחיש עזרה לכוחות בעורף. נמשיך ברכיבה ונחלוף על פני כרם זיתים, עד שנגיע לשלט המורה על דרך לבוסתן ולתחנת שאיבה, נוכל לעצור שם ולקרוא על צינור השילוח שהונח שם בתקופת מלחמת העצמאות, כדי להעביר מים לירושלים בעת המצור. נחזור לשביל מסלול האופניים ונמשיך ברכיבה עד למעלה תאנים. זהו קטע נסיעה תלול מאוד ועל רכבו בזהירות. מימין לדרך תוכלו לראות בסוף החורף פריחה שופעת של רקפות ועצי שקד. נמשיך ברכיבה עד שנגיע לצומת בה נפנה שמאלה, זהו עיקול תלול ויש להיזהר ברכיבה בו. נמשיך ברכיבה עד שנגיע למצפה דרך בורמה. נמשיך בדרכנו עד שנגיע לגשר קטן תחתיו זורמים מים, מקור המים שלו הינו בעין חילה והוא שימש כתחנה בקו השילוח בדרך לירושלים. נמשיך במסלול האופניים לעבר שער הגיא, על כביש מס' 38. בדרך נראה את עין מסילה, סמוך למסילת ציון. נחצה את מעיין עין מסילה לעבר חניון דרך בורמה. נמשיך בנסיעה בנתיב הג'יפים, בסוף הנתיב נגיע לכביש שורש בית מאיר. נמשיך בנסיעה בפנייה ימינה מהכביש ונעלה לשמורת מסרק שם נסיים את מסלול האופניים.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה מסלולי אופניים במרכז, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.