מסלול אופניים בבית קשת

מסלול האופניים נמצא בגליל התחתון באזור יער בית קשת, ועובר בדרכים לבנות. המסלול מתאים גם לרוכבי אופניים מנוסים וגם לחובבנים, ומתאים מאוד לטיולי אופניים. תוואי השטח במסלול אופניים הינו מתפתל וכולל עליות וירידות בנוסף לקטעי מישור, הוא מגיע ליער אלונים, ומשקיף על עמק יזרעאל והר תבור. הרכיבה במסלול אופניים מתאימה לכל עונות השנה.

חשוב לדעת

מסלול האופניים בבית קשת הוכשר במיוחד עבור טיולי אופניים, ומתאים לבעלי מיומנות רכיבה בינונית עד גבוהה, והינו מעגלי. הוא מכונה סינגל מכיוון שלא ניתן לעקוף בעת הנסיעה בו וכן מתאים בעיקר לאופני הרים. היום גם ניתן למצוא סוגי אופניים אחרים שמותאמים לשטח הסלעי והמיוער. למי שאין אופניים המותאמות לרכיבת שטח ניתן להשכיר אופניים בכפר תבור. כמו כן מומלץ להגיע מוכנים ועם אביזרים לאופניים כמו מגני ברכיים וכן קסדות. בתקופת הקיץ מומלץ להצטייד בכמות מספקת של מים ולהיזהר מהתייבשות, בנוסף לחטיפי אנרגיה ופירות יבשים שיעזרו לגופכם להתמודד עם הרכיבה.

הוראות הגעה

בכדי להגיע להר תבור ולהתחיל במסלול האופניים, סעו בכביש 65 מעפולה לכיוון צומת גולני. פנו שמאלה בצומת לכיוון בית קשת והמשיכו ישר עד שתגיעו לחניון "רדיו כל רגע" בבית קשת, שם ניתן להחנות את הרכב. דרך חלופית היא נסיעה על כביש 77 מצומת המוביל, בדרך תפנו ימינה בצומת גולני ופשוט המשיכו ישר על כביש 65 עד שתראו פניה ימינה לקיבוץ בית קשת. שם החנו את הרכב בחניון "רדיו כל רגע".

מסלול האופניים

התחילו את המסלול האופניים מהיציאה מחניון "רדיו כל רגע", והמשיכו בירידה לכיוון היציאה מבית קשת. בדרך פנו שמאלה בירידה תלולה ובסופה פנו שוב שמאלה. שם יתחיל קטע טיפוס על שביל לבן, ופנו ימינה אל עבר הסינגל שכולו נסיעה חד סטרית וחוצה את דרך נוף יער בית קשת. המשיכו את המסלול  דרך היערות, חורשים ופסגות מהם ניתן לראות נופים מרהיבים אל עבר עמק יזרעאל.  הדרך הינה בצורת קשת, ועוברת מדרום מזרח לנצרת, היער עצמו מלא בעצי אורן, ברוש וארזים אותם שתלה קק"ל. דרך נוף בית קשת ובדרך נמשיך בשביל דו סטרי המקיף את החורשה ובדרך נועל לעצור בנקודת תצפית אל עבר נופי הר תבור וישוב דבורה. לחילופין ניתן להמשיך עם דרך נוף בית קשת שמאלה, השביל הינו בצבע צהוב ולהגיע ישירות לתצפית שממנה נוכל להמשיך במסלול. משם רוב המסלול הינו בירידה מוצלת וכיפית לנסיעה. עקבו אחר השילוט ובהרבה נקודות תהיה לכם אפשרות לחזור לשביל הלבן ולהמשיך אל נקודת הסיום. אם אתם באזור ונותר לכם זמן, מומלץ גם לעשות טיול אופניים קצר אל עבר מצפור בית יערן, זוהי נקודת תצפית טובה אל יער אלוני בית קשת.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה מסלולי אופניים בצפון, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.