מסלול אופניים בקיבוץ בארי

באזור שער הנגב, ניתן ליהנות ממסלול אופניים בשבילים הרבים בין מרבדי פרחי כלניות. פריחת הכלניות תציף אתכם מכל עבר, ובתוך המרחבים הירוקים אדומים הללו, תוכלו אף למצוא המון היסטוריה. המסלול באזור נעים ומתאים לכל המשפחה, זהו מסלול מעגלי קל ומצוין לטיולי אופניים. ניתן לעשות את מסלול האופניים בכל ימות השנה, אך מפריחת הכלניות ניתן ליהנות בעיקר בסוף החורף תחילת האביב.

הוראות הגעה לתחילת המסלול

התחילו את הנסיעה מכיוון צפון ברכב, על כביש 4 לכיוון דרום, ולאחר שתעברו את אשקלון תגיעו לצומת יד מרדכי. שם פנו שמאלה על כביש 34 עד צומת גבים, בצומת זה פנו ימינה על כביש 232 והמשיכו לנסוע ישר עד קיבוץ בארי. בכניסה לקיבוץ בארי נפנה בכיוון השלט המצביע על שמורת הטבע ומכתש בארי. המשיכו לנסוע על שביל העפר עד למגרש החנייה, שם תוכלו להחנות ולהתחיל במסלול האופניים.

בית הביטחון ומגדל המים בקיבוץ בארי

תמונה זו צולמה על ידי מיכאל יעקובסון

מסלול האופניים ואתרים מומלצים

נתחיל את מסלול האופניים בשביל המסומן במפות השבילים בכחול, ויורד עד למכתש בארי. צורתו העגולה של המכתש נוצרה על ידי ואדי נח'אביר, שמימיו יצרו את הגבעות מסביב. תוכלו לראות סוגים שונים של בעלי חיים, כמו צבים ולטאות החיים באזור. בנוסף לפריחת הכלניות, האירוס והסחלב. המשיכו את המסלול בשביל המסומן בכחול לתוך המכתש, ועלו איתו חזרה מעלה לכיוון מערב. על השביל תוכלו לרכב בצידו של נחל סחף ולהמשיך עד שתגיעו לנח'אביר. שם תוכלו לראות את בית הביטחון, ברכת המים ואנדרטה משנת 1946. נח'אביר הינו האזור הראשון שיישבו תושבי קיבוץ בארי, בשנת 1946, מקום זה יחד עם מספר מקומות נוספים באזור ספגו הפצצות קשות על ידי המצרים בתקופת מלחמת העצמאות. לאחר המלחמה עברו התושבים למקום בו נמצא היום קיבוץ בארי. מנח'אביר מסלול האופניים ממשיך בשביל המסומן בשחור במפות השבילים, עד שתגיעו לצומת בו המשיכו ימינה עם השביל המסומן בירוק. המשיכו במסלול האופניים עד אשר תגיעו לצומת בו תהיה פניה שמאלה לשביל המסומן באדום במפות השבילים. המשיכו בשביל המסומן באדום לתוך נחל סחף עד שתגיעו לאזור הבוסתן. שם אפשר לעצור למנוחה, ליהנות גם ממגוון הפירות הצומחים על העץ, עצי דקל, סברסים ועצי תאנה, המספקים גם צל. מהבוסתן המשיכו שמאלה במסלול האופניים, בשביל המסומן בכחול עד שתגיעו למכרה גופרית נטוש. את הגופרית במכרה גילו בתקופת מלחמת העולם הראשונה. בתקופת המנדט הבריטים כרו ממנו טונות של גופרית. ניתן לסייר ברחבי המכרה, שימו לב לבאר המים הנטושה במקום. המשיכו עם המסלול המסומן בצבע שחור ובצומת אליו תגיעו פנו ימינה, בצומת השבילים הבאה פנו שמאלה, עם השביל המסומן בצבע אדום. אחר כך המשיכו לנסוע במסלול האופניים, עד שתגיעו לצומת שבילים בה פנו שמאלה והמשיכו ישר עד למגרש החנייה.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה מסלולי אופניים בדרום, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.