מסלול אופניים במרום החרמון

ברמת הגולן שבילים רבים ודרכים שמתאימות למסלולי אופניים אתגריים. אחד מהמסלולים המומלצים הינו מסלול אופניים אתגרי וארוך במרום החרמון ברמת הגולן. מדובר במסלול שאינו מעגלי ותוואי השטח שלו מתאים לכל מי שיש לו כושר רכיבת אופניים בינוני עד רב. אמנם ישנם קטעי נסיעה על הכביש אך מומלץ לעשות את מסלול האופניים עם אופני שטח ולא אופני כביש ולהצטייד באביזרים מתאימים לאופניים.

הוראות הגעה

החלו בנסיעה צפונה על כביש החוף, ובמחלף זכרון יעקוב פנו ימינה. המשיכו עם כביש 70, עד שתגיעו לצומת התשבי. המשיכו עם כביש 722 ובצומת השומרים פנו ימינה על כביש 75 עד שתגיעו לצומת ישי, שם פנו שמאלה והמשיכו עם כביש 77 עד שתגיעו לצומת גולני. פנו שמאלה לכביש מספר 65 ובצומת נחל עמוד פנו ימינה לכביש מספר 90. המשיכו בנסיעה עד לצומת המצודות שם פנו ימינה לכביש 99. המשיכו ישר עד שתגיעו לצומת חורשת טל שם פנו ימינה ומייד שמאלה על שביל עפר המוביל למגרש החניה של דגי דפנה.

מסלול האופניים

מהחניון נתחיל את טיול האופניים בדרך עפר ונגיע לכביש 9892 שם נפנה שמאלה במקביל לכביש ונמשיך על השוליים. אחרי שנעבור גשר נפנה שמאלה לנבי הודא. נפנה ימינה ונמשיך את מסלול האופניים לאורך הגדר, שם נתחיל בטיפוס ארוך עד אשר נמשיך שמאלה בשביל המסומן באדום. זהו שטח הררי וקשה לרכיבה, מומלץ לעשותו בזהירות. מסלול האופניים ממשיך במעלה תל פאחר, עד שנפגוש כביש, שם נפנה ימינה ולאחר מכן שוב ימינה לתוך מוצב תל פאחר ונמשיך עם השביל עד לתצפית. בתל פאחר ניתן לעצור למנוחה קצרה להתרענן ולהביט בנוף סביבנו. מסלול האופניים ממשיך בחזרה למפגש עם הכביש, שם נפנה הפעם ימינה ונמשיך בעליה. כשהכביש מתעקל ימינה אנחנו נמשיך עם שביל העפר ישר לכיוון עין פית. נגיע לצומת בה נפנה שמאלה עד שנגיע למעיין בעין פית. נמשיך ונחצה כביש בדרך נפנה ימינה ומיד שמאלה לדרך עפר לכיוון נחל סער. בצומת אליה נגיע נפנה שמאלה ונרכב עד שנגיע לכביש המוביל לעין קניה.  נפנה שם שמאלה ומיד ימינה נעבור מטעים במקביל לנחל סער, עד שנגיע לכביש המוביל לכפר מסעדה. נפנה שמאלה על הכביש לכיוון הכפר. בתחילתו של הכפר נפנה שמאלה לדרך החוצה את ערוץ הנחל וממשיכה צפונה. בדרך נפנה ימינה על שביל המסומן באדום ונמשיך עד נח"ל נמרוד. בישוב זה ישנה תצפית המתאימה להפסקה קצרה במסלול האופניים.  משם נמשיך בעלייה לכיוון מג'דל שמס לאחר שנעבור את מג'דל ישנה פניה שמאלה לכביש המטפס לחרמון. נעלה ונהנה מהנוף והפריחה באזור ונגיע לאתר החרמון. שם ניתן לרדת עם האופניים על הרכבל או לחילופין לדאוג שיגיעו לשם לאסוף אותנו חזרה לחניה בדגי דפנה.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה מסלולי אופניים בצפון, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.