טיולי אופניים בעמק

כ- 50 מעיינות, חלקם גדולים וחלקם זעירים, חלקם מלוחים וחלקם מתוקים, וכולם כולם יפים וקסומים; רכס הגלבוע על 11 פסגותיו ונקודות החן הרבות הפזורות ביניהן; ועמק יזרעאל רחב הידיים על שלל האטרקציות שבו – האזור התחום בין רכס הכרמל והרי מנשה, הגליל התחתון ובקעת הירדן הינו אזור מתאים מאין כמותו לטיולים ובפרט תמצאו בו מגוון רחב של מסלולי טיולי אופניים מלבבים. עוד לפני הטיול מומלץ לצאת לסיור מקדים באתר "מפה לאוזן בעמק"

ולהיעזר בו כדי להעשיר את הטיול באירועי תרבות, לקבל המלצות על מסעדות ופאבים ובאופן כללי לקבל תמונה עדכנית ומקיפה על החיים בעמק.

עין מודע, עין צמד ובריכת אבוקה

מסלול אפשרי אחד לטיולי אופניים מדווש בין מספר מעיינות בעמק המעיינות. אורכו 30 ק"מ והוא לא דורש מיומנות מיוחדת, אם כי בשל אורכו ייתכן שרוכבים פחות מנוסים או שכושרם הגופני נמוך יחסית יתקשו לצלוח את כולו – במקרה כזה ניתן לרכב רק בחלק ממנו, בכל מקרה ההנאה תהיה מלאה.

נקודת המוצא של טיול זה היא בחניון של נחל הקיבוצים (כדי להגיע אליה נוסעים על כביש 669, חולפים על פני הכניסה לבית אלפא, לחפציבה וכן לניר דוד, עוברים את ההצטלבות עם כביש 6667 ופונים ימינה).

נקודת החן הראשונה בטיול היא עין מודע (שהקואורדינאטות שלה הן 18177 ו- 13720). האטרקציה השנייה היא המפלים הלבנים שליד קיבוץ עין הנציב – פינת חמד אמיתית, מוצלת, ובה מפלים חביבים ובריכה מתוקה שניתן להשתכשך בה (קואורדינאטות 18318 ו- 13859).

לאחר מכן נהנים המדוושים ממעין צנוע יחסית אך לא פחות מהנה, עין צמד (קואורדינאטות 18560 ו- 13808) ומייד לאחריו מגיעים לבריכת אבוקה, בריכה גדולה למדי שמימיה ירקרקים וקרירים (קואורדינאטות 18600 ו- 13804).

בהמשך מתפתל המסלול סביב קיבוץ טירת צבי ובין מטעים, שדות, בריכות דגים ושאר הנופים האופייניים לעמק המעיינות – ומטפס אל תל שלם (קואורדינאטות 18897 ו- 13847) המספק נקודת תצפית מופלאה.

התחנה הבאה היא בריכת חילבוני (קואורדינאטות 19003 ו- 13677), אגם מוקף קנים ויפה במיוחד שאמנם גודר לאחרונה אולם בכל זאת מטיילים רבים מגיעים אליו ומשתכשכים במימיו. נקודת הסיום של הטיול נמצאת כחצי ק"מ מדרום לשדה אליהו – בעין נזם (או בשמה האחר, חונזיר), בריכה בוצית משהו מוקפת עצי פוליאנה רבי רושם המהווים תפאורה מעולה לפיקניק.

חשוב מאוד לקחת בחשבון את מזג האוויר באזור, שכן בקיץ הטמפרטורות בעמק המעיינות עלולות להיות גבוהות מאוד. טיולי אופניים בימים חמים במיוחד אינם מומלצים!

זוהי, כמובן, רק אופציה אחת מיני רבות וישנם טיולי אופניים רבים אחרים, מלבבים לא פחות – כשגם אתר "מפה לאוזן בעמק" מסייע במציאת אתרים שכדאי לבקר בהם. למעשה מגוון האפשרויות של טיולי אופניים באזור הוא כה רחב, עד שעל מנת ליהנות באמת כדאי להגיע למספר ימי דיווש והנאה. במקרה כזה, יסייע לכם אתר "מפה לאוזן בעמק" גם במציאת מקום לינה נעים בעלות סבירה.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.