רכיבה בשביל סובב כנרת

החיבור בין דיווש לטיול והשילוב בין פעילות ספורטיבית מתונה לבין הנאה מנופי הארץ, כמו גם היכולת לגמוא קילומטרים רבים מבלי להתעייף יתר על המידה (ומבלי להיות סגור במכונית) – כל אלה הפכו את טיולי האופניים לפופולאריים יותר ויותר והניעו את הרשות לפיתוח הגליל ואת קרן קיימת לישראל לפתח מסלולים סביב האגם הלאומי, לשדרג את תדמיתו שמעט נשחקה עם השנים, להחזיר עטרה ליושנה ולהפוך אותו שוב ליעד מועדף של תיירות פנים בקיץ, בחורף, בסתיו ובאביב. דוגמה אחת לכך היא מסלול הנקרא "הרים סובב כנרת" והמאפשר הן רכיבה אתגרית במקטעים מסוימים והן גישה אל הישובים שסביב האגם.

רכיבה על גדת הכנרת

אחד היעדים שהציבה לעצמה קק"ל במסגרת המאמצים להחזיר את הכנרת לידי הציבור ואת הציבור הרחב לבלות סביב האגם הייחודי הוא שביל סובב כנרת – מסלול שיאפשר הליכה ורכיבה על אופניים לכל אורך היקפה של הכנרת כולל גישה חופשית למים.

במסגרת תוכנית זו, שכבר הופכת לעובדה מוגמרת בשטח, ניתן ליהנות מטיול אופניים מלבב המתאים לכל המשפחה שמתחיל ומסתיים בקיבוץ מעגן שמדרום לאגם. נקודת המוצא של הטיול הוא שער הקיבוץ, ממנו מתחילים לדווש לכיוון מזרח, על טיילת שבהמשך מתעקלת צפונה וחולפת בתוך שדרת איקליפטוסים רבי הוד. כ- 1,500 מ' מנקודת ההתחלה ישנו מחסום אותו חוצים ועוברים אל דרך אספלט (משובשת) שלוקחת את הרוכבים בהתחלה דרומה ומייד לאחר מכן מערבה – אל המים. כשמגיעים אל דרך עפר היוצאת מסככת אריזה עולים עליה ומדוושים לאורך האגם. כ- 1,700 מ' לאחר המחסום מגיעים לרחבה הנמצאת בסמוך למים. הרחצה בקטע זה אסורה, אולם הנוף מרחיב נשימה וההנאה רבה. לאחר הפסקה מרעננת ניתן להמשיך בטיול דרך הכביש הקטן שמחבר את כביש 92 עם קיבוץ האון, ומשם חוזרים דרומה דרך הטיילת אל קיבוץ מעגן כשהאיקליפטוסים מעניקים צל ומעטפת של קסם.

הו, כנרת שלי

לא רק הגששים שאבו השראה מהכנרת אלא גם המשוררת רחל, שחיה בקיבוץ דגניה וכתבה, בין השאר, את השורה הכה מפורסמת "הו כנרת שלי, ההיית או חלמתי חלום?". טיול אופניים באזור בו חיה מוכיח שכל האזור של סובב כנרת יכול להיות חלום מתוק במיוחד: יוצאים מאתר ירדנית הסמוך לקיבוץ כנרת, מדוושים אל עבר הקיבוץ ולפי השילוט המוביל אל אתר בשם "רוב רוי". חולפים מימין לאתר ולאחר מכן מגיעים אל צומת T (מפגש עם דרך שנבנתה עוד בימי הרומאים!) שם פונים דרומה (שמאלה). מגיעים אל נחל יבנאל, שיש בו זרימה ברוב ימות השנה (סביר להניח שגם אם תגיעו בקיץ תיתקלו במים), חוצים אותו ופונים שמאלה. עולים על דרך עפר המובילה אל עץ איקליפטוס עצום מימדים שמהווה נקודה טובה להפסקה קצרה והתרשמות מהנופים שמסביב.

ממשיכים לרכב וחולפים בתוך חורשת איקליפטוסים (לא סבוכה במיוחד) אל גשר בית זרע, חוצים אותו וממשיכים אל קיבוץ בית זרע. הדיווש הוא בעלייה ובסופה כדאי לעצור ולהביט אל זרימת הירדן, בשפע הצמחייה ובצבים (זהו האפיק ההיסטורי של הנהר). עוד לפני הקיבוץ פונים שמאלה ולאחר כ- 300 מ' מגיעים אל צומת T שבה פונים שמאלה, רוכבים לאורך מטע אבוקדו ומגיעים אל הכניסה האחורית של דגניה ב'. חוצים את הקיבוץ, יוצאים מהשער הראשי, חולפים בסמוך לטנק הסורי הידוע ולאורך הגדר של דגניה א' עד לסכר דגניה. המסלול מתעקל שמאלה ומחזיר את המדוושים אל נקודת המוצא של הטיול, אתר ירדנית. מסלול סובב כנרת זה מתאים לכל המשפחה ומוגדר כקל, אולם מומלץ לדווש בו רק אם כבר יש לכם ניסיון כלשהו ברכיבת שטח.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.