מסלולים וטיולי אופניים בצפון

היתרון העיקרי של טיולי אופניים בצפון הוא השילוב בין מסלולים מוצלים ונוחים לבין נוף מרהיב ועוצר נשימה. מעבר לכך, מסלולי האופניים השונים מיועדים לרוכבים בכל הגילאים ואינם מוגבלים מבחינת עונות השנה. למרות שחלק מהמסלולים מושבתים בזמן ירידת גשמים, רובם נשארים אטרקטיביים גם בחורף. רוכבי האופניים קיבלו בשנים האחרונות תמיכה מקק"ל, אשר הכשירה עשרות מסלולים ושבילים באתרים, יערות וישובים. מסלולים אלו, המוכרים בשם המקצועי "סינגלים", מספקים הזדמנות לבדוק מקרוב את איזור הצפון בדרך טבעית ובריאה.

מסלול לחובבי גיוון

בדרגת קושי בינונית אפשר למצוא מסלול נהדר מסביב לנצרת עילית. לאחר פינוי הפסולת והאשפה מחוץ לישוב הפך היער לאתר עלייה לרגל עבור משפחות ורוכבים מכל רחבי הארץ. המסלול עצמו מתאים גם להליכה רגלית, מציע שלוש כניסות ומגיע לאורך של 8.3 קילומטרים. רוכבי אופניים המעוניינים במסלול מגוון יכולים להתחיל במבואת הקאנטרי, להמשיך בעלייה מתונה וליהנות מדרך ישרה המתמשכת עד נקודת תצפית על עמק יזרעאל. את תוואי הדרך ניתן לזהות בקלות על ידי עיגולים צהובים ובמרכזם ציור אופניים המופיעים על סלעי שטח גדולים.

מגלים מחדש את עמק יזרעאל

מסלול נוסף בעמק יזרעאל נמצא במורדות הר הגלבוע ומוגדר בדרגת קושי בינונית ומעלה. המועצה האזורית גלבוע, קק"ל ורשות ניקוז הירדן הדרומי הכשירו יחד את המסלול, אשר אורכו מגיע עד 30 ק"מ. מצד שני, המסלול אינו מתאים למשפחות, מיועד לרוכבים מנוסים ואידיאלי עבור בעלי כושר גבוה המחפשים אחר אתגרים.

מה קורה מסביב לרמת הגולן?

ברמת הגולן קיימים מסלולי אופניים נהדרים. מסלול בשם "הירדן ההררי על פי סט" מציע מרחק של 25 ק"מ, מתחיל ממזרח לקיבוץ גדות ומאפשר חניית רכבים קרובה. מלבד צומת גדות, אבני הדרך המרכזיים של המסלול הם חוות נחליים, גשר כפר הנשיא ועין עלמין. מומלץ להקדים מוקדם בבוקר ולהעדיף את האביב והקיץ על שאר עונות השנה. חובבי רמת הגולן עשויים ליהנות גם ממסלול נחל ג'ילבון הארוך, המציע זמן רכיבה נטו של מעל 3 שעות, מאפשר גישה לבריכת הקצינים ומבטיח מגמת ירידה כיפית.

גם משפחות יכולות ליהנות ממסלולי אופניים בצפון

במסלול "סובב כרמיאל" יכולים גם רוכבים מתחילים למצוא את מבוקשם. עם 22 ק"מ, זמן רכיבה של שעתיים בלבד ויותר מ-300 מטרים של ירידות מצטברות מבטיח המסלול לא רק תוואי שטח נוח אלא גם נקודת תצפית אטרקטיבית. בגליל העליון מחכה לכם מסלול חורפי הנמצא בין בוסתן הגליל לראש הנקרה, המתאפיין במיעוט בוץ. במסלול הזה אבני הדרך הם טיילת נהריה, חוף אלי אביבי וכמובן טיילת ראש הנקרה, המהווה מוקד עלייה לרגל בקרב משפחות ובני נוער. גם בצפת יכולות משפחות למצוא מסלול חביב, המתחיל ממצודת העיר, ממשיך לאורך 7 ק"מ ועובר בכנסייה הסקוטית, בתי כנסת ועוד.

לקריאה נוספת:
טיולי אופניים בצפון

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.