איפה לטייל עם אופניים בצפון?

אם אתם רוצים להתחיל לרכוב על אופניים כדאי להתארגן בהתאם, לבחור מסלול מתאים ולהתחיל לדווש. זהירות, זה ממכר

נראה כי כולם פתאום רוכבים על אופניים. מה יש בספורט הזה שסוחף כל-כך הרבה אנשים? במקום להנות מיקיצה טבעית ביום שבת בבוקר הם קמים בשעות לא הגיוניות, מעמיסים את האופניים על הרכב ויוצאים לשטח. רכיבת אופניים מתאימה לכל גיל ומלבד הקטע החברתי והמהנה, הרכיבה מסייעת בשמירה על הבריאות ומשלבת פעילות אירובית ואנ-אירובית.

אם אתם שוקלים להצטרף לטרנד, קבלו 10 טיפים רגע לפני העלייה על האופניים:

  1. תחביב יקר – עלות אופניים נעה בין 2,000-20,000 שקלים ואף יכולה להגיע לסכומים גבוהים יותר. בנוסף, יש בתחום רכיבת האופניים ציוד נלווה מגוון והשמיים הם הגבול.
  2. בזוגות או קבוצות – אל תצאו לבד לרכיבת שטח. מלבד העובדה שכייף יותר לדבר עם מישהו בעצירות בדרך, מבחינה בטיחותית אם קורה לכם משהו (ולא חסרים מקרים של נפילות), חשוב שיהיה לצדכם מישהו שיסייע ויזעיק עזרה במידת הצורך.
  3. ציוד לתקלות – למרות שאתם חושבים שלכם זה לא יקרה, קחו אתכם ציוד לתיקון תקלות כמו פנצ'ר או שרשרת שנקרעת. כדאי לקחת משאבה, פנימיות, צמיגים רזרבים וכו'.
  4. הקפידו על מיגון – כמעט אין רוכב אופניים שלא נופל מאופניו. לפעמים זו נפילה קטנה ולא רצינית, אך לא תמיד. בדיוק בשביל מקרים כאלה הקפידו על מיגון למרפקים ולברכיים וכמובן קסדה.
  5. ביגוד מתאים – חברות הספורט משקיעות משאבים רבים לשיפור הטכנולוגיה של הביגוד לספורטאים ונותנות מענה המתאים לנשים וגברים בהתאם למבנה גופם. על-מנת להרגיש טוב יותר ולהפוך את הרכיבה לנעימה יותר, כדאי ללבוש חולצה מנדפת זיעה, טייץ שמתאים לרכיבה עם פד מגן וכפפות. כמובן שאם רוכבים בשעות אחה"צ חשוב להצטייד במחזירי אור.
  6. הגנה מפני השמש – גם אם נראה שאין שמש חזקה, מומלץ למרוח קרם הגנה ולהרכיב משקפי-שמש איכותיים. הגנה מפני השמש חשובה מאד במיוחד כשיוצאים ליום טיול בצפון.
  7. הכירו את המסלול – אל תצאו לדרך אם אתם לא מכירים את המסלול. חשוב לדעת מה רמת הקושי שלו, מה אורכו, האם יש בדרך מכשולים וכו'. בעידן התקשורתי היום אפשר לקבל מידע רב באמצעות כתבות, אתרי אופניים, מדריכי שבילי ישראל וכמובן המלצות של חברים.
  8. צאו מוקדם – בקיץ עדיף לצאת מוקדם בבוקר, עם הזריחה (6:00 בבוקר) לרכיבה של עד שלוש שעות משום שאחר-כך מתחיל להיות חם מאד. בחורף אין בעיה בכל שעה לצאת לרכיבה אולם קחו בחשבון שיומיים אחרי שיורד גשם האדמה בוצית והסלעים רטובים.
  9. שתייה – קחו אתכם מנשא מים. בכל חנות ספורט ניתן לקנות תיקי מים מיוחדים עם פיה וצינורית. שלושה ליטרים של מים יספיקו לשלוש שעות.
  10. אוכל – מומלץ להצטייד בחטיפי אנרגיה ולאכול אותם במהלך הפסקות קצרות. לפני הרכיבה כדאי לאכול חטיף אנרגיה או תמרים.

מחפשים מסלולים בצפון?

קל – שני מסלולים ביער עופר

איך מגיעים? על כביש ארבע, צפונית לצומת פרדיס.

מסלול עממי ומעגלי באורך 13 ק"מ על שבילים נוחים. באזור יש גם מסלול למתקדמים באורך 12 ק"מ של עליות וסינגלים (שבילים צרים).

כמה זמן? כשעתיים כל מסלול.

בינוני – סלעים ביער משגב

איך מגיעים? מצומת ישי פונים שמאלה לכיוון כביש 77, במחלף המוביל נוסעים מערבה ועולים על כביש 784 עד צומת משגב. שם פונים שמאלה לכיוון המועצה האזורית ובכיכר פונים ימינה למגרש החנייה.

מסלול בדרגת קושי בינונית באורך 15 ק"מ. המסלול משופע בסלעים ורצוף בעליות וירידות.

כמה זמן? שעתיים-שלוש.

קשה – ירידה ועלייה בנחל ארבל

איך מגיעים? מכביש 65 בין צומת גולני וצומת קדרים פונים ימינה בישוב רביד ולאחר כ-1 ק"מ פונים ימינה לכביש כורכר ומחנים את הרכב.

המסלול באורך 25 ק"מ. יוצאים מכפר זיתים על המסלול המסומן בכחול ומתחברים לנחל ארבל (דרך נחל נמרים). במהלך המסלול יש ירידות טכניות ושבילים מסולעים.

כמה זמן? כשלוש שעות.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.