נופשים ומדוושים: טרנד הרכיבה בצימרים

ישנם מקומות בצפון שאפשר לשכור בהם אופנייםרכיבת אופניים היא דרך מצוינת להכיר את שבילי ישראל. אפשר לשכור אופניים או להביא מהבית ולעלות על אחד המסלולים המותאמים לצרכי המדוושים. ההנאה מובטחת
רכיבה על אופניים הפכה להיות בשנים האחרונות הספורט הלאומי. בזוגות או בקבוצות רוכבי האופנים מדוושים במרץ, וכשנוסעים ביום שבת בבוקר אי אפשר שלא להבחין בהם, ללא קשר למזג האוויר או לתנאי השטח. טרנד הרכיבה תפס תאוצה גדולה בשנים האחרונות בישראל ואנשים מחפשים בכל הזדמנות מסלולים מעניינים ואתגרים חדשים. הרכיבה מתאימה לכל גיל ולכן גם כשנוסעים עם כל המשפחה אפשר לשכור אופניים או להביא אותם מהבית ופשוט ליהנות מהיופי של הטבע ועל הדרך לעשות ספורט

רכיבה משפחתית בטיול היא חוויה נהדרת.אם אתם לא מכירים כל כך מסלולי אופניים, חשוב ללמוד קודם את המסלול דרך חברים שכבר רכבו בו, כתבות על המסלולים ואתרי אופניים בהם יש מידע רב. כמו-כן, כמעט בכל יער יש מסלולי רכיבה מסומנים של קק"ל עבור רוכבי השטח. לא מומלץ לרכב באזורים לא מסומנים או שאינם מיועדים לרכיבה כיוון, הסכנה לעיתים גדולה ואינה שווה את האתגר.

מתחילים לדווש:  לקנות או לשכור?

מסלול רכיבת אופניים בנחל חצבהאין ספק שהרכיבה על אופניים מומלצת מאד מבחינה בריאותית משום שבמהלכה עובדים בו זמנית על סיבולת לב ריאה וחיזוק שרירים (שלרוב מרגישים אותם מצוין יום לאחר הרכיבה). אולם גם אם אתם מרגישים בריאים וחזקים, חשוב לעבור בדיקה רפואית אצל רופא משפחה, לפני שאתם "מתמכרים" לדיוושים, בטח כאלה שדורשים מאמץ רב.

אם רכיבה על אופניים נראית לכם כתחביב שיכול להתאים לכם, למרות שעדיין אתם לא מקצועיים, חשוב לרכוש אופניים המתאימים לצרכי הרכיבה, לגובה ולמשקל שלכם. אל תמהרו לרכוש אופנים וציוד מהיקרים בשוק, כי בהמשך דרככם תכירו טוב יותר את כל האפשרויות והאבזור שהשוק מציע ותדעו טוב יותר מה עונה על הצורך הפרטי שלכם. קיימת אפשרות גם לשכור אופני רכיבה וציוד מחנויות המתמחות בכך ולהתנסות בדגמים שונים בשטח. לדוגמה, אם אתם רוצים לטייל באזור הנגב ניתן לשכור אופניים בכניסה לקיבוץ בארי ב "לה מדווש" ובמרכז הרכיבה המדברית גיאופן. הנגב עשיר במסלולי רכיבה המסומנים ע"י קק"ל.

 לאלו מכם המעדיפים את השבילים בצפון, ב"קיאקי כפר בלום" ישנן אטרקציות רבות, וביניהן השכרת אופניים. מסלול מומלץ, הנמשך כשעה וחצי, מתחיל מכפר בלום לאורך הירדן, בין הפרדסים וחזרה לאותה נקודה. אפשרות נוספת היא לשלב בין רכיבה על אופניים עד לנקודה מסויימת וחזרה בשייט על נהר הירדן.

 שומרים על הציוד ונופשים

 בואו נגיד שכבר עברתם את שלב ההתלהבות הראשונית, רכשתם אופניים ועכשיו אתם בוחרים את מקומות החופשה שלכם לפי שבילי האופניים שיש באזור. כמובן שחשוב לוודא שבזמן שאתם לא מדוושים האופניים ישמרו במקום מוגן ובטוח, משום שכאמור מדובר בציוד יקר. ישנם צימרים בצפון בהם ישנה התחשבות לצרכים אלו והם מספקים לאורחים מקום לאחסון האופנים, ברז לניקוי האופניים, תיקוני פנצ'ר וכו', וכמובן נותנים מידע והכוונה לגבי מסלולי רכיבה באזור. צימר בר בכפר וירוק זית שבצפון  הרימו את הכפפה לטובת הרוכבים והם נותנים שירותים מלאים ואחסון האופניים של הרוכבים באזור.

אזור מבוקש על-ידי חובבי רכיבת אופנים המחפשים מסלולים מאתגרים הוא כיכר סדום-ים המלח, הכולל מסלולים כמו: נחל אמציה, נחל ערבה או נחל פרצים. בדרך-כלל אנשים שמגיעים מהמרכז יעדיפו לאחר נסיעה ארוכה ורכיבה מאומצת להישאר לנוח ולנפוש בצימר נחמד. עדיף למצוא מקומות יעודיים לרוכבי אופניים (לדוגמה "סייקל-אין") הכוללים שירותים לרוכבי אופנים וייעוץ על מסלולי רכיבה באזור.

ואם בכל זאת אתם מעדיפים טיול משפחתי סולידי עם המשפחה רק כדי להרגיש את האווירה וההנאה בטיול על דו גלגלי, תוכלו להגיע לפארק רמת מנשה ולבחור מסלול רכיבה קליל. לאלו מכם שמעדיפים לא להיסחב על כל זוגות האופניים מהבית, ניתן לשכור אופניים ב"זהר בדשא" בקיבוץ דליה.

מבחר המסלולים עצום וכיום כשאפשר לשכור אופניים ולקבל הדרכה, הדיווש הפך להיות נוח יותר. כל מה שנותר לכם הוא פשוט לבחור מסלול טוב, לא לשכוח לקחת מים, ולצאת לדרך.

הטיפים באדיבות אתר www.weekend.co.il

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.