האם אופניים נחשבים צעצועים לילדים?

ילד רוכב על אופנייםמצד אחד, ניתן לקנות אותם בכל חנות צעצועים שמכבדת את עצמה. מצד שני, יש חנויות מיוחדות עבורם – חנויות אופניים, כמובן – כך שנשאלת השאלה האם אופניים הם צעצועים לילדים או שמא פשוט כלי רכב לזאטוטים?

לא בטוח שיש תשובה חד משמעית לתהייה הנ"ל, ובכלל – עדיף פשוט לרכב על האופניים בכיף בלי לשייך אותם לקטגוריית הצעצועים או לכל קטגוריה אחת, שהרי אין כמעט ילד שלא מבקש בשלב זה או אחר של חייו אופניים, ולא רק מבקש אלא גם משתמש – והרבה (בניגוד לצעצועים אחרים או בקשות אחרות באופן כללי, שיום וחצי לאחר מילויין נזנחות להחליד באיזה מחסן).

ואולי בכלל כדאי לחפש תשובה לשאלה האם אופניים נחשבים צעצועים לילדים דרך סוג האופניים – שהרי ישנם אינספור סוגי אופניים, וייתכן שחלקם אכן משמשים יותר כצעצועים וחלקם יותר כדרך להתנייד בשכונה.

אופניים לפעוטות – צעצועים התפתחותיים נהדרים

עבור הפעוטות, זוג אופניים הוא צעצועי התפתחותי בעל תרומה משמעותית. האופניים – שאותם ניתן לרכוש במבחר דגמים ושלל צבעים (ובדרך כלל עם מדבקות של גיבורי ילדים אהובים החל מתותית וכלה בנינג'גו) בכל חנויות הצעצועים – לא רק מאפשרים לילד לנוע ברחבי הבית והחצר, אלא גם להתנסות בפירוק והרכבה ראשוניים, חקירה יסודית של החלקים השונים ולהמציא משחקים שונים הקשורים אליהם. אופניים לפעוטות הם גם צעצועים המפתחים מאוד יכולות פיזיות ובפרט אלה המוטוריות – ותורמים גם להתפחות הדמיון: אופניים לפעוטות (ולא רק אופניים אגב, אלא גם בימבות וכו') מקנים לפעוט את האפשרות לנסוע ממקום למקום ובעצם לדמיין כאילו הוא מגיע למקומות רחוקים, ארצות אחרות ואם הדמיון שלו מספיק עשיר, הוא יכול לרכב עליהם גם למאדים…

איפה לקנות אופניים לילדים?

ככלל, מומלץ לקנות אופניים לילדים בחנויות אופניים. אמנם גם חנויות צעצועים מציעות אופניים לילדים, ובחלק מהמקרים יהיו אלה דגמים איכותיים שהושם בהם דגש רב על הבטיחות ולא רק על המדבקות הנוצצות, אבל בסופו של דבר חנויות צעצועים כשמן כן הן, מתמחות בצעצועים, ואילו חנויות אופניים מתמחות באופניים – כך שגם אם החלטתם לרכוש לילד זוג אופניים על תקן צעצוע, בכל זאת עדיף לבצע את הרכישה בחנות אופניים.

בחנות שכזו יוכלו המוכרים המנוסים ובעלי הידע הרב להתאים לכל ילד בדיוק את זוג האופניים האופטימלי עבורו, בהתאם למימדי גופו ולשימוש המיועד באופניים. בנוסף, ברוב חנויות האופניים יש מבחר רחב יותר מאשר בחנויות צעצועים, כך שאפשרויות הבחירה של הילד וההורים רבות יותר – וכמובן שלצד האופניים חובה לרכוש גם קסדה לאופניים (לראש של הילד שלכם אין תחליף!)

אגב, ברוב חנויות האופניים התקופה ההומה ביותר היא חגי תשרי, כשמצד אחד רוצים לרכוש מתנה לשנה החדשה, ומצד שני ממתין יום כיפור שכבר הפך לחג האופניים.

לדווש עם הילדים ברחבי הארץ – הטיול המושלם

טיולי אופניים עם זאטוטים הם חוויה אדירה הן להורים והן לבני המשפחה הצעירים. טיולים שכאלה, בין אם הזאטוטים מדוושים בכוחות עצמם ובין אם אחד ההורים מרכיב אותם, או גורר אותם בעזרת נגרר אחורי ("חצי אופניים") או עגלה, הם דרך נהדרת ליהנות מנופי ארצנו, לשאוף את הטבע באופן בלתי אמצעי, להפעיל את הגוף שברוב שעות היום אינו זוכה להזדמנויות שכאלה ובעיקר לבלות בצוותא – גם כן אירוע נדיר למדי במהלך היומיום הלחוץ.

ילדים שהם כבר מספיק גדולים ומיומנים כדי לצאת עם אופניהם לטיולים שכאלה מן הסתם ינחרו בבוז אם מישהו יגדיר את האופניים שלהם כצעצועים, אבל כמובן שאין חובה לקנות אופניים במיוחד לטיולים – שכן באזורים המבוקשים לטיולים ישנן עמדות רבות המציעות השכרת אופניים במחירים סבירים.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.