המדריך הקצר למסלולי אופניים באירופה

לטייל באירופה תוך רכיבה על אופניים היא הזדמנות לבחור במסלולים מעניינים ומאתגרים שמתאימים למי שמחפש חופש אמתי ואפשרות לבחור אם ומתי להיפגש עם המקומיים. ובהתחשב בשריפת הקלוריות, האופניים מספקים חופשה נוספת – אפשרות להתמכר למעדנים המקומיים עתירי השומנים, ללא רגשות אשמה.

אם אתם מחפשים חוויה אינטימית בחיק הטבע שמלווה גם בתחושה של העבר וההיסטוריה, לפניכם שלושה מסלולי אופניים מקסימים באירופה לבחירתכם: בנורבגיה, באיטליה ובקרואטיה.

איי Lofoten, נורבגיה

בתוך החוג הארקטי, בארץ שבה השמש זורחת בחצות הלילה, משתרע ארכיפלג של איים סלעיים באווירה רגועה לכאורה אבל עם דרמטיות שמחכה לכם מעבר לסיבוב הבא. שפע של נופים מרהיבים נגלים לנגד עיניכם, כשגם ה-Lofoten National Tourist Route מציע שפע של הזדמנויות להתרשם מהנוף המרהיב.

כשאתם מדוושים על פני גשרים ומנהרות תת קרקעיות שמחברים בין האיים, תפגשו בבקתות דייגים, צריחי גרניט, מפרצים שקטים ואור מסנוור שניתז מקירות האבן.

אתם מוזמנים לבקר ב-Lofotens Hus, גלריה של אמני גיל הזהב של צפון נורבגיה, שממוקמת במה שהיה פעם מפעל לעיבוד דגים. או במוזיאונים אחרים לאורך הדרך שיפגישו אתכם עם ההיסטוריה הארוכה של Lofoten. Espolin Gallery ב- Kabelvåg, גלריה שמציגה ציורים שמתארים את המציאות הקשה של חיי הדייגים במקום, ומוזיאון Loftr Viking ב- Bøstadהם אתרים שכדאי לבקר בהם.

ממש בסוף הדרך, כפר בשם מוזר – village of Å – האות האחרונה באלפבית הנורבגי – הכפר הוא פשוט מוזיאון היסטורי חי והוא כולל גם נפחייה ומאפייה שעדיין עובדת מהמאה ה-19.

טיפ: 142 קילומטרים של דרך נוף שכדאי לדווש בהם בקצב שלכם או להצטרף לטיול מאורגן – מ-Svolvaer ל- Å.

סרדיניה, איטליה

שילוב של דיונות ענקיות, חופים לבנים בוהקים ומבנים מגליתיים מסתוריים יתגלו לעיניכם כשתרכבו על אופניים באי השני בגודלו של איטליה. התחילו בעיירת הנופש אלגרו, פנו דרומה לאורך החופים המערביים והדרום מערביים של סרדיניה ואפשרו לנוף להיות המדריך שלכם.

במרחק נסיעה קצרה מחופיה הצפופים של אלגרו נמצא Nuraghe di Palmavera, קומפלקס מתקופת הברונזה. רכיבה לאורך המסלול ההררי שמתרחק מהחוף הסלעי, תציע לכם שפע של תחנות עצירה בהן תוכלו לטעום את המאכלים המקומיים.

העיר Tharros העתיקה, שהייתה פעם נמל פיניקי גדול, היא אתר מרשים לאורך מפרץ Oristano ומשמשת כמוזיאון פתוח שבו אפשר לראות את העמודים הקורינתיים, את האקרופוליס קרתגו ואת בית המקדש פוני.

טיפ: הירשמו לטיולי אופניים ב-Doce Vita Bike לטיול אופניים מודרך שמתחיל באלגרו ומסתיים ב-Pula.

החוף הדלמטי, קרואטיה

החוף הדלמטי של קרואטיה זרוע באיים גדולים וקטנים והם נגישים לרוכבי האופניים באמצעות מעבורת שיוצאת בעיקר מ-Split ביבשת.

 Brač, הוא אי בוהק מגיר לבן שיקנה לכם תחושה של ריחוק ובדידות. המסלול מ-Splitska, נמל רומי עתיק בצפון ל-Bol, שממול לחוף, מציע לכם מסע מפותל דרך כפרים שממוקמים על גבעות ובהם הגברים עדיין רוכבים על חמורים.

כשתרכבו ברחבי האי Hvar תקבלו שיעור בניגודים. כבישים עולים ויורדים על הגבעות החשופות וכפריים בצד הדרך שמוכרים לבנדר וליקר דובדבנים. ב-Stari Grad, המגדל העיקרי באי לאחר Hvar Town, תמצאו את Tvrdalj, ארמון קיץ מהמאה ה-16 של משורר קרואטי מפורסם. משם מסלולים רבים מובילים לכפרי החוף שמאופיינים בצריחי כנסיות רבים.

טיפ: הצטרפו לסיור של Hvari Vis או שכרו אופניים ב-Split ב-Meridien Ten כדי לסייר באופן עצמאי.

הכתבה נכתבה באדיבות דיזינהאוז

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.