אופניים חשמליות – טיפים והמלצות

למרות כל הביקורות המושמעות על רוכבי האופניים החשמליות, השוק הולך וגדל. ניתן למצוא חנות אופניים חשמליות כמעט בכל עיר או פינת רחוב. הסיבות הן ברורות: נוחות נסיעה, חסכון בעלויות תחבורה, בריאות וכושר גופני ועוד..

אופני הרים חשמליים

אם כך, מדוע אופניים חשמליות יקרות יותר?

ההבדל בין אופניים רגילות לאופניים חשמליות נמצא גם בהרכב ובאיכות חלקי האופניים וגם בתוספות המחשמלות את האופניים.

באופניים חשמליות מלבד שלדת האופניים העשויה מאלומיניום תעופתי קלה וחזקה, ישנם חלקים חשמליים וחלקים מכניים אחרים שאינ ם נמצאים בכל אופניים רגילות (רק באופניים המקצועיות).

חלקי האופניים החשמליים: מנוע חשמלי, סוללה ליתיום נטענת, בקר ופנסי תאורה.

חלקי האופניים המכניים: שלדה, מערכת בלמים, מערכת הילוכים, גלגלים וצמיגים וכסא.

כל אחד מהחלקים הנ"ל באיכות גבוהה ומחברות מובילות בתחומן: מנוע חשמלי נמדד בוואט W , כאשר בישראל התקן המותר עפ"י החוק הוא 250W. ישנם מנועים חשמליים ללא מברשות (פחמים) והעמידות שלהם גבוהה יותר מהמנועים הרגילים. יש את הסוללה ליתיום הסטנדרט הוא 36 וולט V ועם 10-15 אמפר. יש סוללות של 48V/20AMP. האמפר משפיע על זמן השימוש בסוללה. ככל שהאמפר גבוה, גם הנסיעה והמחיר..

מה המיוחד בשלדת אופניים חשמליות?

למרות מגבלת החוק על גודל המנוע, על מנת שמהירות הנסיעה לא תעבור את  ה25 קמ"ש, עדיין אופניים חשמליות מאפשרות לרוכב נסיעה מהירה יחסית. בעקבות כך יתכנו עצירות פתע או החלקות וח"ו תאונות. על מנת לאפשר שליטה ותמרון לרוכב האופניים על הכלי היקר (יחסית לאופניים רגילות) משולב באופניים חלקים מכניים איכותיים: לדוגמא: צמיגים וג'אנטים מהחברות המובילות, על מנת לשפר את האחיזה בכביש. מערכת הבלמים עם מעצור דיסק או עם V איכותי ומקצועי. מערכת הילוכים איכותית. בולמי זעזועים איכותיים מלפנים או מאחור. כסא איכותי שלעיתים משולב בו בולם זעזועים. שרשרת איכותית אלחלד ועוד אלמנטים קטנים אבל חשובים, על מנת להעניק בטחון ובטיחות לרוכבי האופניים החשמליים.

למי מתאים אופניים חשמליות?

הדגם הנפוץ הוא אופניים חשמליות מתקפלות והוא יכול להתאים לנערים בדרכם לביה"ס, לסטודנטים בדרכם למכללה, להורים צעירים שלוקחים את ילדיהם לגן (כמובן עם אבזור מתאים) לעובדים בדרכם לעבודה, לגמלאים ולגיל הזהב שעדיין רוצים ליהנות מפעילות ספורטיבית קלה ומהנה ועוד. יש אופני הרים חשמליים – זה מתאים לחובבי הז'אנר. העלות כמובן יקרה יותר, אבל, גם התמורה שווה.

gold mag

האם אופניים חשמליות הם מהירות מהאופניים הרגילות?

בנסיעה ממוצעת, אכן, יש הבדל במהירות בין רוכב אופניים חשמליות לרגילות. בוא נאמר שמי שמחפש אופניים מהירות, שירכוש אופנוע או קטנוע. הם יותר מהירות..

אופניים חשמליות נועדו לסייע ולהקל על מלאכת הדיווש באופניים. אין ספק שבעקבות הסיוע החשמלי האופניים ייסעו מהר, אבל, זה כבר תלוי בטופוגרפיה. בעליה האופניים יזחל ובירידות הוא ידהר. באופן כללי, אלו אופניים איכותיות עם מנוע עזר. לעיתים הם מהירות ולעיתים הן רגילות.

כמה עולה התענוג הזה?

אופניים חשמליות מוסיפות בריאות וחיסכון ולכן למרות מחירו הגבוה (ביחס לאופניים רגילות) אני ממליץ לרכוש אחד כזה. אבל, כדאי לבדוק היכן קונים ובעיקר מה מפרט האופניים? מי היבואן או החברה המייבאת אותו לארץ והאם הם נותנים שירות טוב.

מחיר האופניים נע בסביבות ה4000 ₪. ניתן למצוא זולים יותר ויקרים. תלוי במפרט ובחנות ממנה נרכשו האופניים.

פורטל אופניים חשמליות מציע לכם לבדוק ולהשוות מחירים בין כל היבואנים המובילים בישראל. ניתן למצוא שם אופניים חשמליות במבצע ממיטב החברות בישראל. השירות שלהם מצוין וגם ראיתי עליהם ביקורות חיוביות בזאפ.

רק בריאות…

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.