רכיבה בטיחותית על אופניים ועל סקייטבורד

רכיבה על אופניים וגלישה על סקייטבורד הינן פעילויות גופניות אשר מפתחות את השרירים, מסייעות לסיבולת לב ריאה, מחזקות את הדימוי העצמי ולעתים אף משמשות לניידות יומיומית. פעילויות אלו הינן פעילויות מהנות וחווייתיות אולם הן כרוכות במספר לא קטן של סיכונים. להלן כמה כללי בטיחות שיסייעו לכם להמשיך ליהנות מרכיבה וגלישה תוך כדי שמירה על גופכם מפני תאונות.

שימוש במגנים

שימוש במגנים יכול לסייע רבות בהפחתת הפציעות כתוצאה מרכיבה על אופניים או החלקה על סקייטבורדים. המגן החשוב ביותר הינו הקסדה. פגיעות ראש הינן מהפגיעות המסוכנות ביותר משום שהן עשויות לגרום לנזק גופני ונפשי בלתי הפיך. ישנן קסדות המתאימות לרכיבה על אופניים וקסדות המתאימות להחלקה על סקייטבורד.

מלבד הקסדה מומלץ מאוד להשתמש גם במגנים לברכיים, מגנים למרפקים ומגנים לשורש כף היד. מגנים אלו עשויים למנוע שבר או נקע במפרקים החשובים ובכך למנוע מצבים של יציאה מכלל תפקוד למשך תקופה מסוימת. ככל שהשימוש באופניים ובסקייטבורד הופך להיות יותר אתגרי כך חשוב יותר השימוש במגנים.

חכמים בלילה

רכיבה על אופניים וגלישה על סקייטבורד נתפסות פעמים רבות כפעילות פנאי ולכן אין מודעות גבוהה לאמצעים הבטיחותיים שיש לנקוט במהלך הפעילות. אם אתם יוצאים לרכב או להחליק בלילה, בייחוד אם הדבר מתבצע בסמוך לכבישים, יש ללבוש בגדים בצבעים בהירים ולהצטייד במחזירי אור.

זהירות בדרכים

ככלל הדבר המומלץ ביותר הינו לרכב על אופניים ולגלוש על סקייטבורד אך ורק באתרים ייעודיים לכך כגון מגרשי החלקה לסקייטבורדים או שבילי אופניים. הרכבים אשר על הכביש הינם בעלי מהירות וכוחות גדולים יותר ולכן אין אפשרות להתחמק בעת סכנה. אם בכל זאת נאלצתם לרכב על כביש הקפידו על כל כללי הבטיחות של נהיגה בכלי רכב: אל תרכבו או תגלשו בשכרות- כלל שרלוונטי לא רק על הכביש. כאשר אתם סוטים ממסלולכם תאותתו בעזרת היד על הסטייה מהנתיב.  אל תנסו לזגזג בין מכוניות גם אם יש פקק, נהגי המכוניות עשויים לא לשים לב אלכם.

ציוד מתאים ותקין לרכיבה על אופניים והחלקה על סקייטבורד

אופניים וסקייטבורד במצב תקין יסייעו לכם להתמודד עם כל מיני קשיים שעלולים לצוץ בדרך וכן הם יפחיתו באופן משמעותי את מספר התאונות שעלולות לקרות לכם. תאונות רבות מתרחשות בשל בלמים לא טובים, גלגלים חלודים ומקרטעים וחוסר איזון של הכלי אשר עשוי להוביל אתכם לסטות ממסלולכם מבלי שהתכוונתם לכך. הקפידו לבדוק כל כמה זמן את מצב הבלמים והגלגלים. הקפידו להשתמש בכלים המתאימים לפעילות שאתם עוסקים בה- אם למשל אתם עוסקים בגלישה אתגרית וביצוע פעלולים על סקייטבורד חשוב שתשתמשו בסקטבורד מקצועי אשר בולם קפיצות ובעל גלגלים איכותיים אשר יסייעו לכם להשלים את פעולותיכם בבטחה.

הסכנות ברכיבה על אופניים והחלקה על סקייטבורד יכולות להיווצר כתוצאה ממפגש לא נעים עם הקרקע ומפגש לא נעים עם כלי רכב, הולכי רגל, עצמים קשים בשטח ורוכבים אחרים. אם תקפידו על כל כללי הזהירות תוכלו לצמצם למינימום את הסיכוי להיפגע פגיעה מסוכנת. שמירה על כללי הזהירות תבטיח שתוכלו להמשיך לעסוק בפעילות שאתם כל כך אוהבים לאורך זמן.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.