טיולי משפחות בחיק הטבע

טיולי משפחות הם טיולים שבהם לוקחות חלק מספר משפחות שמעוניינות לבלות ביחד בחיק הטבע וליהנות מפעילות תחת כיפת השמיים כשלאחרונה מדובר על מגמה שהולכת ותופסת תאוצה בענף הטיולים הישראלי. לעתים מדובר על משפחות שהקשרים ביניהן החלו בתקופת הצבא, לעתים מדובר על משפחות שההורים בכל משפחה מכירים מהעבודה אך במקרים רבים יוצאות לטיולים משפחות שהילדים שלהן לומדים יחד בכיתה או הולכים לאותו הגן. במקרים מסוימים המטיילים הם בני משפחה מורחבת אחת ולעתים הכינוי טיול משפחות ניתן אף לטיול שמשתתפים בו בני משפחה קטנה יחסית.

מה היתרון של טיולי משפחות?

לטיולי משפחות קיימים יתרונות רבים כשהאלמנט המרכזי בו מדובר הוא אלמנט הגיבוש. הטיולים המשפחתיים מהווים קרקע נוחה למפגשים לא שגרתיים בין החברים של המשפחות השונות ולקבלת פרספקטיבה חדשה על האנשים המוכרים. הטיולים הם פלטפורמה מצוינת גם להתפתחות של מסורת וישנן משפחות רבות שנוהגות לצאת לטייל בצוותא אחת לשנה ואף בתדירות גבוהה יותר.

הגיבוש בא לידי ביטוי לא רק בחוויית הטיול עצמה כי אם גם בכל התהליך של ההתכוננות וההיערכות לטיול. בכל פעם מחדש הטיול מאפשר היכרות מחודשת עם החברים המוכרים וכמובן שגם היכרות עמוקה יותר עם הילדים הגדלים במהירות. לפעמים טיולי משפחות מתוכננים כדי לסייע לחברים לשמור על קשר במקרים בהם הקשר אינו רציף או יומיומי אך גם משפחות מגובשות מאוד נהנות מדי פעם לארגן טיול כדי להתרענן קצת מהמפגשים הרגילים וכדי שתהיה אפשרות למפגש בין אנשים רבים ככל האפשר. כך למשל כאשר נפגשים במסעדה לצורך העניין לא תמיד המפגשים והאינטראקציות יכולים להתרחש בין כל החברים אך במהלך טיול משפחות אין למעשה הגבלה על כמות המשתתפים והמפגשים והקשרים שנוצרים בין המשתתפים דינמיים מאוד.

אילו טיולי משפחות קיימים?

בעיקרון אין גבול לסוגים השונים של טיולי המשפחות שניתן לארגן. בישראל ישנם אלפי מסלולים שונים שיכולים להתאים לטיולי משפחות ואלפי אטרקציות שונות שניתן לשלב במהלך הטיול. הנקודה החשובה שיש להקפיד עליה היא ההתאמה המרבית של טיול המשפחות לקהל המשתתפים בטיול. אם למשל בקרב המשתתפים ישנם הורים לתינוקות, חשוב להימנע מארגון של טיול ארוך מדי או מארגון של טיול שבו המטיילים חשופים במשך שעות ארוכות לאור השמש. באופן דומה במידה וחלק מהמטיילים מתקשים בהליכה ארוכה, חשוב להתאים עבורם את רמת הקושי והאתגר שמציב תוואי המסלול. אטרקציות שונות שניתן לשלב במהלך הטיול יכולות להיות סנפלינג, ביקור באתרים ארכיאולוגיים, ביקור בפארק מים ועוד.

איך מארגנים טיול משפחות?

מאחר והפקה של טיול משפחות יכולה להיות משימה לא פשוטה ואף מורכבת ביותר, כיום ישנן חברות שמציעות שירותים של ארגון טיולי משפחות. החברות השונות מספקות לרוב אפשרות של שכירת מדריך מקצועי שמיומן בהדרכה של טיולים מרובי משתתפים. באופן כזה מעבר לגיבוש ולהנאה שביציאה לחיק הטבע, הטיול מקבל ערך מוסף בדמות ידע על האזורים השונים בהם מטיילים מבחינה גיאולוגית, היסטורית ועוד.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.