אופניים חשמליים – האם חלות עליהם הגבלות חוקתיות

אפשר לראות אותם בערים הגדולות וגם בערים הקטנות. רוכבים עליהם מבוגרים וגם צעירים. הם מוצעים בטווח רחב של מחירים, והם, ללא ספק, טרנד חם מאד ששומר על מקום של כבוד בתחום. האופניים החשמליים, שכבשו בסערה את המדינה, נמכרים בחנויות האופניים השונות והם מגיעים בדגמים שונים. הם יכולים להתאים לעירוניים, וגם לאלה המתגוררים במושב או בכפר. אולם, מה קורה מבחינת החוק? האם חלות עליהם הגבלות חוקתיות מסוימות? על כך ועוד, במאמר הבא.

במה שונים האופניים החשמליים מהאופניים הרגילים

אופניים חשמליים, וכפי שמעיד שמם, הם אופניים הפועלים בעזרת מנוע חשמלי מיוחד, המותקן בהם. כל עוד סוללת המנוע מלאה, אפשר לנסוע בהם. במידה והיא ריקה, יש להטעינה באופן מידי כדי לחזור לרכב בהם. לאופניים אלה יתרונות רבים, אולם העיקרי שבהם היא האפשרות לרכב עליהם ללא מאמץ, כמעט. במקביל, ומי שרוצה, יכול גם לדווש בהם במקום להפעיל את המנוע החשמלי שבהם וכך גם לחזק את שריריו.

כיצד משתלבים בחיינו כיום האופניים החשמליים                       

לאחרונה, ובעיקר בשל התאונות הרבות, שבהן לוקחים חלק רוכבי אופניים חשמליים, נערכו לא מעט דיונים בכנסת, המתייחסים לרכיבה באופניים אלה. הדיונים בחנו את אופי השימוש בהם, את תקנות התחבורה הישנות שהיו תקפות לגבי האופניים האלה והחליטו על ניסוחן של תקנות חדשות, שבקרוב מאד יהיה על כל מי שרוכב על האופניים החשמליים ליישם. הסיבה המרכזית לדיונים אלה ודווקא לאחרונה היא השימוש הנרחב מאד באופניים האלה. יותר ויותר אנשים רוכבים על אופניים חשמליים וכמעט בכל מקום במדינה. גם טווח גילאי הרוכבים הוא רחב מאד וישנם אפילו ילדים צעירים, שניתן לראותם רוכבים עליהם. למרות שהם נוחים מאד וגם קלים לתפעול הם יכולים להוות סכנה של ממש עבור הולכי הרגל ואלה הרוכבים על האופניים יכולים הם בעצמם גם להיפגע מהמכוניות הנוסעות על הכביש. מסיבה זו הוחלט לדון בעניין ולקבוע תקנות והסדרים חדשים, שיכולים למנוע את התאונות בעתיד ולאפשר נסיעה בטוחה יותר.

התקנות החדשות בעניין

ההגבלות שנקבעו על ידי משרד התחבורה מתייחסות לפרמטרים שונים הקשורים לאופניים החשמליים. ראשית, אסור למכור אופניים שאינם תקניים ואינם עומדים בהגבלות שנקבעו. על פי החוק, אפשר לרכב על אופניים חשמליות שהספק המנוע שלהם איננו עולה על W250, ניתן לרכב במהירות מקסימאלית של 25 קמ"ש, ויכולים לרכב על האופניים החשמליים אך ורק רוכבים בני 14 ומעלה. מי שמוכר אופניים לא תקניים ומי שנמצא רוכב עליהם שלא בהתאם לתקנות שנקבעו צפוי לקבל קנסות כבדים. חשוב לזכור שהאופניים החשמליים הם אינם מכונית. אמנם ישנם לא מעט דגמים שיכולים להגיע למהירויות גבוהות מאד והמנוע שלהם עם הספק גדול יותר, ובכל זאת, מומלץ שלא להתפתות לרכוש אותם, גם כשמדובר ברוכבים מנוסים. חשוב גם לוודא שרוכבים בהתאם לכל תקנות הבטיחות ובאופן זהיר מאד ופועלים לפי החוק.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.