אופניים חשמליים – מידע והסברים

יותר ויותר בני אדם נשבים בקסמי כלי התחבורה המתקדם, היעיל להפליא והידידותי הן למשתמש והן לסביבה: אופניים חשמליים. אין פלא שאופניים אלה צוברים עוד ועוד מעריצים בקצב מסחרר, שכן הם נהנים מכל היתרונות של אופניים "רגילים" (עלות אחזקה זולה ובמיוחד העובדה כי אין חובה לבטחם, היעדר הצורך המייגע לחפש מקום חנייה בכל פעם שמגיעים ליעד, שילוב פעילות בריאה בחיי היומיום) ובנוסף מאפשרים התניידות מהירה למדי – כיום המהירות המקסימלית המותרת עפ"י החוק היא 25 קמ"ש, ואם לוקחים בחשבון את העובדה שלא מתבזבז זמן על עמידה בפקקים וכן אין צורך לחפש חנייה, הרי שניתן בעזרת אופניים חשמליים להגיע במהירות ובקלות גם ליעדים המחייבים נסיעה של 15-20 ק"מ.

בקניית אופניים חשמליים יש יתרונות רבים, לכן לפני שאתם בוחרים לכם את האופניים המתאימים עבורכם, יש לקחת בחשבון את נושא האחזקה. אמנם אחזקת אופניים, גם כאלה חשמליים, קלה, פשוטה וזולה בהרבה יותר מזו של מכונית.

סוללה

אחד המרכיבים הרגישים ביותר באופניים חשמליים הוא הסוללה.

על מנת שזו תאריך ימים חשוב ראשית לרכוש סוללה איכותית (גם אם עלותה מעט יקרה יותר; בשורה התחתונה, כשמשקללים את תוחלת החיים ואת העלות המצטברת של ההטענות מדובר באופציה המשתלמת ביותר).

שנית, בניגוד למכונית או לקטנוע, אותם מומלץ לתדלק גם כשהטנק חצי מלא ומוטב להימנע ממצב בו נוסעים על הטיפות האחרונות, הרי שסוללה המשמשת לאופניים חשמליים יש להטעין רק כשהיא ריקה לגמרי או כמעט ריקה לחלוטין. אמנם מדיניות זו תוביל אחת לזמן מה למצב שבו "תיאלצו" לדווש במקום לנוע בכוחות המנוע, אולם גם כך תוכלו להגיע בקלות ובמהירות ליעדכם, ובדרך תיהנו מהרווחים של פעילות ספורטיבית מתונה.

דגש חשוב נוסף בשמירה על חיי הסוללה הוא הימנעות מחשיפתה לשמש ככל האפשר, ובאופן כללי כדאי להוציאה מהאופניים כשמסיימים לרכב.

שרשרת

את השרשרת יש לשמן אחת לזמן מה, על מנת להבטיח נסיעה חלקה ושקטה. כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הדו גלגליים החשמליים לגבי סוג השמן ותדירות השימון, ולהקפיד למלא את הנחיותיו. את השמן יש למרוח למשך כמה דקות ואז לנגבו באמצעות סמרטוט (יבש ורך).

צמיגים

גם על הצמיגים באופניים חשמליים יש לשמור, ובפרט להיזהר מחפצים חדים הזרוקים על הכביש, מעלייה על מדרכות בצורה לא זהירה וכן מכל דבר אחר שעלול לגרום לפנצ'ר.

בנוסף, חשוב להקפיד באופן שוטף על לחץ אוויר תקין בשני הגלגלים. ודאו עם האדם ממנו אתם רוכשים את האופניים מהו לחץ האוויר האופטימאלי עבור הצמיגים המותקנים בהם, ואל תתעצלו למלא אוויר לפחות פעם בשבוע. לחץ אוויר נמוך מדי מוביל הן לבלאי מואץ של הצמיגים והן לעומס יתר על הסוללה.

טיפול עשרת אלפים

אמנם בניגוד למכוניות ולקטנועים ואופנועים, המערכות המותקנות באופניים חשמליים אינן מורכבות יתר על המידה (ובהתאם החלפים והתיקונים אינם עולים אלפי שקלים) אולם גם כך חשוב לוודא את תקינותן ולהחליף את החלקים שנשחקו. התדירות המומלצת היא אחת ל- 10,000 ק"מ, ובאופן טבעי מומלץ לבצע טיפול עשרת אלפים אך ורק אצל אנשי מקצוע מוסמכים ואמינים.

מזג אוויר

אופניים חשמליים הם כלי רכב עמיד ואמין, וניתן לנסוע איתם גם בחורף – אולם בכל זאת כדאי להגן עליהם מפני חשיפה מופרזת למים. מוטב להימנע מכניסה לשלוליות עם אופניים אלה, לוותר על שטיפה באמצעות דלי (ובמקום זאת לנקותם היטב עם סמרטוט יבש או מעט לח) ובימים גשומים במיוחד (שאינם רבים מדי בישראל) להשאיר אותם בבית – כך תוכלו ליהנות מהרכיבה עליהם ומהגעה קלה ונוחה ליעדכם רוב ימות השנה.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.