על אילו טיולי אופניים ממליץ שר שלום ג'רבי בתקופת החגים

חגי תשרי היא התקופה היפה ביותר בשנה מבחינת שר שלום ג'רבי – מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי.

ראשית, ניתן לחוש את סוף הקיץ ובוא העונה נעימה ביותר, הסתיו. שנית, ראש השנה ויום הכיפורים וכמובן השבוע שביניהם הם הזדמנות מצוינת לחשבון נפש, התבוננות פנימית, מחשבות על העתיד, התוויית הדרך ויצירת חיים עם ערך מוסף אמיתי. בנוסף ימי החג הרבים הם הזדמנות מצוינת לבלות עם המשפחה זמן איכות ונחת, ובפרט ממליץ ג'רבי – יליד 1969, נשוי ואב לחמישה – על טיולי אופניים בתקופת החגים ובמיוחד כמובן בחול המועד סוכות.

היכרות אמיתית עם ארץ ישראל, עם עצמך ועם המשפחה

טיולי אופניים מבחינת שר שלום ג'רבי הם בילוי משפחתי אידיאלי, וזאת מ-3 סיבות עיקריות:

א. היכרות אמיתית עם ארץ ישראל – ג'רבי, שהתחנך בתנועת הנוער בני עקיבא שבין הערכים העיקריים שהיא מנחילה לחניכיה ניתן לציין את אהבת העם ואהבת הארץ, אוהב מאוד לטייל בישראל , להגיע אל נקודות חן ופינות קסם שונות ולחוות אותן באופן בלתי אמצעי. טיול על גבי אופניים מאפשר גם היכרות אמיתית עם הארץ (ולא דרך מכונית) וגם לגמוא מרחקים ארוכים יחסית וכך להגיע למקומות רבים.

ב. היכרות אמיתית עם עצמך – תוך כדי טיולי אופניים ישנו לא מעט זמן שבו כל אחד מהרוכבים נמצא עם עצמו ויכול להרהר אודות חייו, ובפרט במהלך חגי תשרי שממילא מהווים כאמור זמן נהדר להתבוננות פנימית והתחדשות אמיתית.

ג. היכרות מעמיקה יותר עם המשפחה – טיול אופניים משפחתי מגבש מאוד את המשפחה, מאפשר לכולם להכיר טוב יותר זה את זה ומזכיר לכולם עד כמה הם אוהבים האחד את השני.

מסלול מעגלי באזור נבי מוסארמת קושי בינוני

שר שלום ג'רבי ומשפחתו מתגוררים במצפה יריחו, בפאתי מדבר יהודה. אזור זה הוא גם אחד האהובים עליהם ביותר לטיולים, הן רגליים והן עם אופניים.

דוגמה לכך היא המסלול המעגלי שיוצא מצומת אלמוג וכמובן חוזר אליה (צומת אלמוג נמצאת על כביש 1, בירידה מירושלים אל ים המלח, בין מצפה יריחו לבית הערבה מעט לפני המפגש בין כביש 1 לכביש 90).

המסלול כולל את רס אל משהד, דרך הסוכר, נבי מוסא, תל מחלח'ל וחזרה אל צומת אלמוג (או אל קיבוץ אלמוג, שיכול גם הוא להוות נקודת מוצא וסיום לטיול זה).

אורך המסלול הוא כ-20 ק"מ, ורמת הקושי שלו מוגדרת כבינונית (ישנם מעט קטעי טיפוס תלולים יחסית).

למה שר שלום ג'רבי ממליץ על נחל ציפורי?

באופן טבעי בני משפחת ג'רבי לא מגבילים את עצמם לאזור מדבר יהודה, וגם הגליל הוא מקום אהוב עליהם במיוחד לחופשות וכן לטיולי אופניים.

בפרט ממליץ שר שלום על נחל ציפורי, שבו פיתחה הקרן הקיימת לישראל רשת מסועפת של סינגלים באורך כולל של למעלה מ-100 ק"מ.

אחד מהם, המוגדר כבעל דרגת קושי בסיסית (אם כי נדרשת מעט מיומנות טכנית ברכיבה על אדמת טרשים), נקרא סינגל הושעיה: קצת פחות מ-10 ק"מ סביב הישוב הושעיה עם נופים חלומיים, פינות מנוחה מתוקות לאורך המסלול והרבה נחת משפחתית.

מים אל ים

יוזמה נוספת של קק"ל המאפשרת טיולי אופניים מוצלחים היא שביל השטח שמחבר את ירושלים עם תל אביב, וליתר דיוק עם הים.

מדובר בשביל באורך כולל של 125 ק"מ, שמסומן בשחור-לבן על גבי סלעים בולטים במיוחד, ושעובר דרך עין לבן, יער בן שמן, הגן הלאומי תל אפק והחלק המערבי של הירקון בואכה השפך שלו לים ליד תחנת הכח רידינג.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.