אופניים חשמליות – איזה לבחור?

הביקוש לאופניים חשמליות עולה בהתמדה, ובהתאם מתרחב גם ההיצע – כך שכיום כל אחד יכול למצוא אופניים שמתאימות בדיוק לצרכים שלו ולהעדפות שלו. כך תוכלו גם אתם להגיע לדגם האופטימלי מבחינתכם.

אופניים קלות

היתרונות הרבים של האופניים החשמליות הפכו אותן למרבה הצער לפופולאריות לא רק בקרב כל מי שמחפש פתרון התניידות יעיל וידידותי למשתמש אלא גם לגנבים, וכל מי שרוכש אופניים שכאלה חייב לקחת זאת בחשבון.

אמנם ישנם כמובן מנעולים רבי עוצמה, ובכל זאת רבים מבין בעלי האופניים החשמליות פשוט לוקחים אותן איתם כשהם מגיעים למשרד או חוזרים הביתה – וכאן כבר נכנסת לתמונה סוגיית המשקל. אם, למשל, אתם גרים בקומה שלישית ואין בבניין מעלית, כדאי להעדיף דגם קל משקל כך שתוכלו לקחת את האופניים הביתה ללא קושי מדי יום.

אופניים מתקפלות

אופניים חשמליות הן כלי תחבורה נהדר בתוך העיר – זריז, חסכוני להפליא, מאפשר לעקוף כל פקק בקלילות וחוסך את הצורך המייגע לחפש חנייה. גם מי שרוצה לצלוח מרחקים ארוכים יותר ועדיין ליהנות מהיתרונות הנ"ל יכול לעשות זאת, בזכות השילוב בין תחבורה ציבורית לאופניים: רכבת ישראל, כדאי לדעת, מחויבת לאפשר העלאת אופניים חשמליות במהלך רוב שעות הפעילות ובקרונות המיועדים לכך, וכשמדובר באופניים מתקפלות ניתן לעלות איתן בכל שעה ושעה – כך שבאופן טבעי אם אתם מתעתדים להשתמש באופן תדיר בשילוב בין הרכבת לבין האופניים החשמליות, כדאי להעדיף דגמים מתקפלים, מה גם שגם באוטובוסים בקווים הבין עירוניים ניתן להניח בתא המטען אופניים חשמליות מתקפלות, להגיע למחוז חפצכם, לשלוף אותן משם – ולהתנייד בתוך העיר בקלות ובכיף.

אופניים שלא מפסיקות לנסוע ולנסוע

אחת הסוגיות היותר רגישות כשמדובר באופניים חשמליות הוא מה קורה כשהסוללה נגמרת. לאלה הגומאים מרחקים קצרים יחסית מדי יום אין בעיה שכן הטענתה של הסוללה בלילה תבטיח נסיעה רציפה לאורך היום – אולם אם אתם מאלה המרבים להתרוצץ במהלך היום (למשל בבוקר רוכבים מהבית לאוניברסיטה, בצהריים מהאוניברסיטה לעבודה, בערב קופצים לבקר חברים ואז יוצאים קצת לבלות ורק אז חוזרים הביתה), כדאי להצטייד בדגם בעל סוללה חזקה במיוחד שתבטיח כי האופניים החשמליות יוכלו לנסוע ולנסוע ולעבור מרחקים ארוכים במיוחד בין הטענה להטענה.

הסוללה שנחשבת לטובה ביותר מבחינה היא ליתיום פולימר, וכמובן שנדרשת סוללה גדולה – 36V ו- 10A.

רק באופן חוקי

מרכיב חשוב נוסף בהחלטה איזה אופניים חשמליות לבחור הוא הפן החוקי: אל תתפתו בשום פנים ואופן לרכוש אופניים שאינן עומדות בתקנות של משרד התחבורה.

בפרט חשוב לוודא כי האופניים עם מנוע העזר – כפי שנקראות אופניים חשמליות בתקנות הנ"ל – מצוידות במנוע שעוצמתו אינה עולה על 250 וואט, כי הוא מופעל באמצעות דיווש בלבד (המנוע כמובן תורם גם הוא למהירות) וכי באמצעות המצערת ניתן להגיע למהירות של לא יותר מ- 6 קמ"ש.

אמנם לפעמים הפיתוי להצטייד באופניים חזקות יותר שיובילו אותנו למחוז חפצנו מהר יותר גדול, אולם כדאי לדעת שהמשטרה מפנה יותר ויותר תשומת לב ומשאבים לאכיפת התקנות הנוגעות לאופניים חשמליות – וחבל לשלם מחיר יקר במקום ליהנות מכלי תחבורה רב יתרונות זה.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

פורסם בקטגוריה כתבות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.