לימודי רכיבת אופניים לבעלי מוגבלויות

לימודי רכיבה לבעלי מוגבלויות משפרים את הביטחון העצמילרכיבה על אופניים יתרונות בריאותיים ואחרים שלא ניתן להתעלם מהם. לכאורה, במבט ראשון, נראה כאילו זהו תחביב שמתאים לאנשים בריאים בלבד, שהתמזל מזלם ואין הם סובלים ממגבלות נראות לעין. אבל במבט בוחן יותר קל להיווכח שאין טעות גדולה מזאת. לימוד רכיבה על אופניים מתאים כמעט לכולם. לא רק שאנשים בעלי מוגבלויות יפיקו הנאה מרובה מרכיבה על אופניים אלא שהם גם יוכלו להוכיח לעצמם ולסביבה שעם קצת מאמץ הם באמת יכולים להגיע רחוק כמו כולם ולמען האמת – אפילו יותר. ואיך מתחילים בלימוד רכיבה על אופניים לאנשים בעלי מוגבלויות? בחוג אופניים מקצועי כמובן.

לימוד רכיבה על אופניים לכוווווולם

רכיבה על אופניים היא פעילות גופנית לכל דבר וככזו היא בעלת תרומה נכבדה לבריאותו ולמצב רוחו של כל מי שלוקח בה חלק. לימוד רכיבה על אופניים לאנשים בעלי מוגבלויות פתוח היום יותר מתמיד בפני אנשים המתמודדים עם מגוון גדול של מגבלות ומחפשים דרך נוספת לשפר את איכות חייהם.

חשוב לדעת שבשנים האחרונות קמו חוגי אופניים המאפשרים לימוד רכיבה על אופנייםלקבוצות רבות ומגוונות. אפשר למצוא חוגי רכיבה לילדים שבהם מחזקים הילדים את גופם, משפרים את שיווי המשקל והקואורדינציה ומקבלים תחושת מסוגלות והצלחה.

יש בנמצא גם קבוצות של לימוד רכיבה על אופניים לנשים וגם כאלה הפונות לאוכלוסיה המבוגרת.

בלימוד רכיבה על אופניים לאנשים בעלי מוגבלויות מפיקים המשתתפים תועלת רבה, בדיוק כמו כל שאר המשתתפים בחוגים אלה. משתתפים בעלי מוגבלויות שסיימו לא מזמן חוג רכיבה מדווחים על שיפור ניכר בביטחון העצמי.

גם אנשים מבוגרים ואף פנסיונרים שמעולם לא למדו לרכב על אופנים הצליחו לאחר שהשתתפו בחוג לימוד רכיבה על אופניים למבוגרים לרכב לא פחות טוב מרוכבים מנוסים, לשפר את מצב רוחם ואת כושרם הגופני.

לימוד רכיבה על אופניים לאנשים בעלי מוגבלות אפשרי היום יותר מתמיד, אבל לפני שנרשמים לחוג אופניים מיוחד שכזה, הבה ונכיר את הנושא קצת יותר לעומק.

מה מיוחד בלימוד רכיבה על אופניים לאנשים בעלי מוגבלויות

 חשוב לדעת שלימוד רכיבה על אופניים לאנשים בעלי מוגבלויות מתאים לסובלים ממגבלות פיסיות ורגשיות רבות, שונות ומגוונות. בין המוגבלויות ניתן לציין נכויות שונות, פיגור שכלי, מגבלות מוטוריות שונות ועוד.

את תהליך לימוד רכיבה על אופניים לאנשים בעלי מוגבלויות מלווים מדריכים מוסמכים ובעלי ניסיון שמכירים לעומק את הרגישות והמורכבות הנדרשים בסוג כזה של עבודת הדרכה.

מדריכי רכיבה מקצועיים יודעים לספר שרכיבה על אופניים מחזקת אצל המתלמד את תחושת המסוגלות והיכולת, מעניקה לו ביטחון עצמי ומאפשרת לו ליהנות מאותם היתרונות מהם נהנים כל רוכבי האופניים באשר הם – חיזוק מערכת הלב והריאות, השרירים, היציבה, שיפור מצב הרוח, הפחתת סימני דיכאון ועוד.

למי בעצם מתאים חוג כזה ולמי איננו מתאים? לימוד אופניים לאנשים בעלי מוגבלויות יכול להתאים לאנשים המתמודדים עם מגוון רחב של קשיים. חוג אופניים יתאים לאדם שאיננו סובל מהפרעה שפוגעת ביכולת לשמור על שיווי משקלו. לימוד רכיבה על אופניים לאנשים בבעלי מוגבלויות יכול להתאים גם לילדים צעירים, ממש כמו לימוד רכיבה על אופנים לילדים שאינם מתמודדים על מגבלות מיוחדות.

חשוב לציין שלימוד רכיבה על אופניים לאנשים בעלי מוגבלויות לא יתאים במקרים בהם הרכיבה עשויה לסכן את הרוכב או אחרים בסביבתו, אולם היתרונות הברורים של רכיבה הופכת את הבירור לכדאי.

רוכבים רבים הצליחו להפתיע את עצמם ולאחר חמישה או עשרה שעורים הצליחו להראות לכל העולם שעם קצת רצון אפשר להתגבר על מחסומים ולעבור אותם עם לא יותר מאשר עם זוג אופניים וכמה שיעורים של לימוד רכיבה על אופניים לאנשים בעלי מוגבלויות אבל גם בעלי רצון ואמונה בעצמם.

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

סגור לתגובות.