טיולי אופניים ברמת הגולן

רמת הגולן הינה חבל ארץ יפיפה בארץ ישראל וההתיישבות בה היא רבה. מאז הפכה חלק מישראל שטחיה משמשים לחקלאות, למרעה, למשק וכן לתיירות. במהלך כל עונות השנה עולים רבים לרגל ומבקרים את רמת הגולן על הצמחייה הרבה, השטחים ההרריים, בעלי החיים והנחלים בשטח ירוק זה. ברמת הגולן ישנו מגוון רחב של מסלולי טיולים רגליים, טיולי אופניים, טיולי ג'יפים ושייט בנחלים. טיול אופניים ברמת הגולן הינו אחת הדרכים הטובות ביותר להכיר את האזור הגיאוגרפי היפיפה של רמת הגולן מקרוב. ומלבד הפעילות הספורטיבית והמשפחתית שבטיולי אופניים, זו גם הזדמנות נהדרת ללמד את ילדיכם כמה שיעורי מולדת והיסטוריה.

טיולי אופניים מומלצים

מסלולי אופניים ברמת הגולן הינם רבים ומגוונים. המסלולים מתאימים לכל, מהרוכב המתחיל ועד לרוכב הפשוט. שבילי קק"ל רבים נחנכו בכדי לספק מסלולי אופניים נוחים במגוון אזורים, ולתת את האפשרות של הנאה מהטבע והנוף תוך כדי פעילות ספורטיבית של רכיבה. כך למשל מסלול סינגל ביער בית קשת הינו מסלול אופניים המאפשר לרוכבים ברמה בינונית ליהנות מהמסלול במידה מרבית. ובדרך מבקרים ביער אלוני בית קשת, בחורשות ופסגות המשקיפים אל עבר עמק יזרעאל. במידה ותרצו במסלול מעגלי המתאים לכל המשפחה ניתן לבקר בנהר הירדן ולרכב במסלול אופניים מישורי וקל לרכיבה. רוב המסלול נע על גדות נהר הירדן ובדרך עולים אל תל נעמה המהווה נקודת תצפית מושלמת אל עבר רכס רמים והעמק. ובנקודות מסוימות בנהר הירדן תוכלו לראות את הגדה הירדנית. בטיול אופניים משפחתי אחר תוכלו לבקר בנחל דישון, לספוג קצת ארכיאולוגיה ולטייל בין מצוקים לבין מערות ומאובנים.

בנוסף למסלול

באזור רמת הגולן ישנן מגוון אטרקציות שידאגו לספק לטיול האופניים שלכם את הערך המוסף שיהפוך את הטיול לחוויה הכיפית האולטימטיבית. כך למשל רבים מהמסלולים ברמת הגולן משלבים ביקור במעיינות או נחלים, אין כמו לשחות בטבע לאחר רכיבת אופניים מאומצת. בין אם הטיול הוא טיול מאורגן או לאו, תוכלו ליהנות מפיקניק בטבע, לאכול מהאוכל המקומי במסעדה לבנונית או לקנח את המסלול בארוחת צהריים באירוח דרוזי באחד מהכפרים ברמת הגולן.

חשוב לזכור

טיולי אופניים יכולים להיות הנאה אמיתית וחוויה לכל המשפחה, אך מומלץ תמיד לנקוט בכללי בטיחות. קחו איתכם ערכת עזרה ראשונה, וכן הצטיידו במספרי טלפון חירום של הקיבוצים באזור. אל תרכבו לבדכם ותדאגו תמיד להיות בקשר עין עם כל הרוכבים איתכם. אל תשכחו לרכב עם קסדות ולרכב במהירות המתאימה לתנאי השטח. שימו לב למסלולי הדרך המסומנים, ובשום אופן אל תסטו מהמסלול בייחוד אם אינכם מכירים את האזור. הצטיידו במפות של השטח והתעדכנו במרכזי המבקרים בנוגע לתנאי המסלול, כך תקבלו את המידע הכי מעודכן בייחוד בתקופות החורף בהן אזורים יכולים להיות בוציים מדיי לרכיבה. בתקופות הקיץ החמות פעילות ספורטיבית יכולה להביא להתייבשות, תדאגו להצטייד בכמות נוזלים מספקת. רכיבה מהנה.

 

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

סגור לתגובות.