אופניים לפסולי רישיון

אחת המגמות הבולטות בתחום ההתניידות בעיר היא שיותר ויותר אנשים מבצעים יותר ויותר נסיעות באמצעות אופניים. רובם עושים זאת מתוך הבנה כי זוהי הדרך הנכונה והמשתלמת ביותר להגיע בימינו מנקודה אלף לנקודה בית – וישנם הממירים את המכונית בכלי הרכב הדו-גלגלי הפשוט מתוך אילוץ: מסתבר כי רבים מבין פסולי הרישיון אולי מתמלאים רגשות שליליים ברגע הראשון, אך מייד מתעשתים ועוברים לאופניים, ובפרט לאופניים חשמליים.

אופנים חשמלייםכבר בסוף המאה התשע עשרה נעשו ניסיונות לייצר אופניים בעלי מנוע עזר ונרשמו פטנטים בתחום, אולם רק לקראת סוף המאה העשרים הצליח המין האנושי לפתח טכנולוגיות המאפשרות ייצור המוני של אופניים אלה – כך שמחירם יאפשר לכל אחד לרכוש אותם. כמובן שבמקביל פותחו דגמים אמינים שניתן לרכב עליהם בנוחות למרחקים משמעותיים ובמהירויות שאכן מאפשרות הגעה לכל יעד בתוך העיר בזריזות. כשמוסיפים לכך את החסרונות של השימוש במכונית, שהופכים חמורים יותר מיום ליום – עלות גבוהה עקב עליית מחירי הדלק, תסכול עצום עקב הפקקים שמתפשטים לכל מקום ואובדן זמן יקר בשל מצוקת החנייה – ניתן להבין מדוע אופניים בכלל ואופניים חשמליים בפרט צוברים עוד ועוד מעריצים, שחלקם, כאמור, עברו לאופניים מתוך אילוץ של פסילת הרישיון.

מהי פסילת רישיון?

מדיניות פסילת רישיונות הנהיגה הוחמרה משמעותית בשנים האחרונות: את הרישיון רשאי לפסול גם בית משפט, גם קצין משטרה (שדרגתו לפחות מפקח) וגם משרד הרישוי.

משרד הרישוי מחרים לאדם את רישיונו אם ביצע עבירות תנועות רבות או חמורות (עבירה חמורה היא נהיגה תחת השפעת אלכוהול בכמות הגבוהה מזו המותרת בחוק, נסיעה באור אדום, עקיפה מסוכנת, נהיגה במהירות גבוהה במיוחד, סיכון הולכי רגל בזמן שהם חוצים כביש במעבר חצייה ועוד).

קצין משטרה רשאי לשלול רישיון לחודש עד שלושה חודשים, לאחר שנערך לאדם שימוע. בית המשפט מחויב להטיל עונש שלילה על מספר רב של עבירות תנועה, כשהמגמה כיום היא להחמיר ולפסול את הרישיון לפרק זמן משמעותי.

אם בעבר פסילת רישיון אילצה את האדם להזדקק לחסדי בני משפחה או להיטלטל בתחבורה ציבורית (ולמרבה הצער האוטובוסים העירוניים בארץ צפופים כמו בהודו, ואת המסלולים שלהם, כך נדמה, תכנן סדיסט מרושע במיוחד…), הרי שבימינו אופניים חשמליים – שעל אף היותם מצוידים במנוע, אין צורך ברישיון כדי לרכב עליהם – מאפשרים התניידות נוחה ויעילה, לפחות בכל האמור בנסיעות עירוניות.

יחד עם זאת, למרות ההנאה מרכיבה על אופניים חשמליים, ועל אף שהם מצמצמים משמעותית את הנזק שנגרם לאדם כתוצאה משלילת הרישיון ובעצם את חומרת העונש – יש לקוות כי האדם יפיק את הלקחים הנכונים מפסילת הרישיון ויקפיד יותר על חוקי התנועה, למען שלומו ושלום הציבור.

מה לבחון כשקונים אופניים חשמליים?

על פי זהר ייבוא ושיווק אופניים חשמליים הפרמטר העיקרי אותו יש לבחון במהלך רכישת אופניים כלשהם, בין אם הם מצוידים במנוע עזר ובין אם ההנעה שלהם היא באמצעות דיווש בלבד, היא נוחות הרכיבה עליהם. חשוב מאוד לבצע רכיבת ניסיון, על מנת לוודא שבסופו של דבר ייבחר הזוג המתאים ביותר למידותיכם ושעליו אתם מרגישים הכי בנוח.

מרכיב חשוב נוסף הוא המערכת החשמלית, שהיא זו שקובעת כמה קילומטרים תוכלו לעבור בין הטענה להטענה. אופניים חשמליים עם סוללת 24 וולט הם חלשים מדי, ו-36 וולט הוא הסטנדרט המקובל. בנוסף, מומלץ בחום להימנע מסוללות עופרת ולהעדיף סוללות ליתיום. מבחינת המנוע, שעל פי החוק בארץ הספקו מוגבל ל-250 וואט, רצוי לבחור במנוע ללא מברשת שנחשב אמין יותר וזקוק לתחזוקה מועטה יותר.

ישנם אופניים חשמליים שבהם המנוע נכנס לפעולה רק כשמדוושים – פסולי רישיון המתקשים לדווש יעדיפו מן הסתם דגמים שבהם ניתן לרכב ללא הפעלת שרירי הרגליים בכלל.

 

רוצים שנארגן עבורכם טיול אופניים? רוצים להצטרף לקבוצות רכיבה? מלאו את הפרטים הבאים:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

סגור לתגובות.